ניסנקורן שר המשפטים, אדלשטיין יו"ר הכנסת: המו"מ הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן קרוב להשלמה

שתי המפלגות שואפות להקים ממשלה לפני פסח • בין הצדדים יתקיים "מאזן אימה" של זכות וטו על מינויים בכירים • מקור פוליטי המעורב במגעים אמר ל"גלובס" כי אין עדיין הסכמה סופית של כחול לבן למינויו מחדש של יולי אדלשטיין לתפקיד יו"ר הכנסת, אך ההתנגדות לכך פחתה

המו"מ הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן קרוב להשלמה - כך אומרים היום (ה') ל"גלובס" גורמים מן הימין. לפי הדיווחים, הצדדים הגיעו להסכמה ששר המשפטים הבא יהיה ח"כ אבי ניסנקורן, ויו"ר הכנסת הבא יהיה יולי אדלשטיין או אדם אחר לבחירת הליכוד.

בין הצדדים יתקיים "מאזן אימה" של זכות וטו על מינויים בכירים, כגון פרקליט המדינה הבא, מפכ"ל המשטרה הבא, חברי ועדות איתור למינוי היועץ המשפטי לממשלה הבא וחברי ועדות בחירת שופטים.

מקור פוליטי המעורב במגעים אמר ל"גלובס" כי אין עדיין הסכמה סופית של כחול לבן למינויו מחדש של יולי אדלשטיין לתפקיד יו"ר הכנסת, אך ההתנגדות לכך פחתה לאחר המפגש בין אדלשטיין לבני גנץ שלשום (ג'). לדברי המקור, אדלשטיין נדרש בין השאר לפרסם מעין התנצלות או הבעת צער על כך שביזה את בית המשפט העליון, בכך שלא קיים את הצוב לכינוס המליאה להחלפתו. ככל הידוע, אדלשטיין עומד מאחורי החלטתו אז, ויש התדיינות על נוסח ההצהרה שלו.

באשר לועדת השרים לענייני חקיקה, הליכוד דורש את זכות הוטו שתופעל בידי השר יריב לוין, כפי השיטה שהונהגה בימיה של איילת שקד בתפקיד כאשר היא הייתה כפופה בכל אחת מהחלטותיה לוטו של ראש הממשלה נתניהו (באמצעות לוין).

שתי המפלגות, הליכוד עם 36 מנדטים וכחול לבן עם 17 מנדטים (בתוספת סיעת דרך ארץ של האוזר והנדל), שואפות להקים את הממשלה לפני חג הפסח, כאשר סוגיית השבעת הממשלה הנה בעייתית, שכן ראש הממשלה שוהה בבידוד עד ה-8 באפריל. בנוסף, השאיפה המקורית הייתה להעביר שורה של תיקוני חקיקה, כדי לאפשר את המנהיגות הדואלית בין נתניהו לגנץ, אך כיוון שנתניהו נמצא בבידוד, כמו גם השר יעקב ליצמן ונבחרי ציבור נוספים, מתעורר קושי בהנעת מהלכי חקיקה נרחבים.