מנכל זום: נפסיק להשקיע בפיתוח פיצ'רים ונתמקד בתיקון בעיות אבטחה

בחודשים האחרונים זום ראתה עלייה חדה בשימוש בפלטפורמה שלה בצל משבר הקורונה • אריק יואן: החברה  תתמקד בפתרון של בעיות אבטחה ופרטיות

פגישת עבודה דרך זום  / צילום: רויטרס
פגישת עבודה דרך זום / צילום: רויטרס

מנכ"ל ומייסד זום, אריק יואן, הודיע ביום רביעי כי החברה תעצור לחלוטין את הפיתוח של פיצ'רים חדשים לפלטפורמת שיחות הוידיאו שלה, ותתמקד בפתרון של בעיות אבטחה ופרטיות.

ההכרזה הזו מגיעה לאחר שבועות בהם זום חטפה אש ממשתמשים ברשתות החברתיות ומכלי התקשורת בעולם, בשל שורה של תקלות שסיכנו את פרטיות המשתמשים באפליקציה בעבר ובהווה, כולן לבסוף תוקנו. "אנו מכירים בכך שלא עמדנו בציפיות - של הקהילה ושל עצמנו - בכל הקשור לפרטיות ולאבטחה. על כך אני מתנצל עמוקות, ואני רוצה לשתף מה אנחנו עושים לגבי זה", כתב יואן בפוס בבלוג החברה, בו הודיע על ההחלטה.

בחודשים האחרונים זום ראתה עלייה חדה בשימוש בפלטפורמה שלה בצל משבר הקורונה. באותו הפוסט, יואן ציין כי כמות המשתמשים היומיים בפלטפורמה עלתה מ-10 מיליון ל-200 מיליון בשלושת החודשים האחרונים. העלייה בכמות המשתמשים ובעיקר משתמשים פרטיים, הובילה לכך שזום התקשתה לספק מוצר באיכות גבוהה בשל היקפי השימוש הגדולים. בנוסף, עיקר העלייה הייתה של משתמשים פרטיים שפנו לאפליקציה - שיועדה במקור לשימוש מקצועי, וזום התקשתה לספק מוצר איכותי בצורות השימוש החדשות הללו.

התקלה האחרונה שנמצאה וכבר תוקנה, הובילה לכך שאלפי זרים מצאו את עצמם ברשימת אנשי הקשר זה של זה, כך שהם יכלו ליזום שיחות וידיאו אחד עם השני מבלי שהעבירו את פרטי הקשר שלהם באופן וולנטרי. הבאג נובע מהפיצ'ר של זום שמאפשר להוסיף כתובת מייל עם סיומת של מקום עבודה, לספר הטלפונים של אותו מקום העבודה. זום לא תזהה מיילים עם סיומות פופולאריות כמו ג'ימייל ו-Yahoo כשייכות למקום עבודה אחד, אך אלפי אנשים שנרשמו לאפליקציה באמצעות מיילים עם סיומות פחות פופולריות, מצאו שזום זיהתה את הכתובת שלהם כשייכות לאותו מקום עבודה.

באגים נוספים שתוקנו לאחרונה כללו תיקון של תכנת ההתקנה של זום למחשבי Mac, שעקפה את הרשאות המשתמש הרגילות תוך מתן מידע מטעה לגבי עודה זאת; הסרה של פיצ'ר שאסף מידע על משתמשים מפרופיל הלינקדאין שלהם ללא הסכמתם; ותיקון של חולשת אבטחה של הפלטפורמה בגרסת ה-Windows שלה.

תקלה נוספת שעלתה לפני שטח בשבועות האחרונים, היא תקלה שאותרה בפלטפורמה של זום ותוקנה כבר ב-2019, והיא התקינה תוסף על המחשב ללא ידיעת המשתמשים, שאפשר לכל אתר אינטרנט להפעיל את מצלמת המחשב גם כן ללא ידיעתם. גם הבאג הזה תוקן מעט לאחר שהתגלה, אך עלה לכותרות לאחרונה עם העלייה בפופולאריות של זום.