מספר המתים בניו יורק צפוי לעקוף הלילה את זה של אסון התאומים

מושל ניו יורק מדווח על "הזינוק הגדול ביותר ביום אחד במספר המתים מאז תחילת המגפה" – 562 הרוגים, מ־2,373 אתמול ל־2,935 היום • באסון התאומים נהרגו 2,977 איש

מרכז הסחר העולמי בוול סטריט, ניו יורק, העמוס בדרך כלל, שומם / צילום: John Minchillo, Associated Press
מרכז הסחר העולמי בוול סטריט, ניו יורק, העמוס בדרך כלל, שומם / צילום: John Minchillo, Associated Press

ניו יורק מדווחת על "הזינוק הגדול ביותר ביום אחד במספר המתים מאז תחילת המגפה" - 562 הרוגים, מ־2,373 אתמול ל־2,935 היום. אם קצב זה יימשך, ואין שום סיבה לחשוב אחרת, עד הבוקר מספר המתים ממגפת הקורונה בניו יורק יעקוף את זה של אסון התאומים ב-11 בספטמבר ב־2001, שעומד על 2,977.

במדינת ניו יורק חצו את קו המאה האלף חולים ונכון ליום שישי, ישנם עכשיו 102,863 אנשים שהרשויות זיהו כחולי קורונה. 14,810 איש מתוכם מאושפזים כיום בעיר ניו יורק, המוקד הגדול ביותר בארה"ב של ההתפרצות. בארה"ב כולה אובחנו עד שישי בבוקר 246,451 איש ו־5,959 מתים.

מושל ניו יורק אנדרו קואומו התייחס למחסור הגדול בציוד רפואי שכולל מכשירי הנשמה, מסיכות וציוד מגן נוסף. "זה לא ייאמן בעיני", אמר מושל ניו יורק אנדרו קוואמו, "שבארצות הברית של אמריקה, אנחנו לא מצליחים לייצר את כל המכשור שאנחנו צריכים ובמקום זאת אנחנו צריכים לרכוש את הכל מסין".

קוואמו אמר עוד כי הוא יחתום על צו מיוחד שמאשר להחרים מכונות הנשמה פרטיות וציוד מגן מבתי חולים ומוסדות פרטיים ברחבי המדינות שלא משתמשים בה, ולהעבירם לבתי החולים שכן זקוקים להם כרגע. לדבריו, "אני לא מתכוון לתת לאנשים למות בגלל שלא עשינו חלוקה־מחדש של המכונות ושאר הציוד".

עוד הוסיף קוואמו בהתייחס לשאלה מאחת הכתבות במסיבת העיתונאים, "אם מישהו ירצה לתבוע אותי כי לקחתי ציוד להצלת חיים - שיתבע". מיד לאחר מכן הוא הוסיף כי אם הציוד לא יוחזר אחרי שהמגפה תשכח, מדינת ניו יורק תרכוש להם ציוד חדיש. "הם צריכים לרצות לתת לי את הציוד כי בסוף אם אולי יקבלו ציוד חדש", אמר.

בנימה יותר אופטימית, מושל ניו יורק שיבח את 20 אלף אנשי רפואה שהתנדבו "בתוך ימים ספורים" להגיע לניו יורק ולעזור. קוואמו הקביל את העזרה של אלה לאנשים הרבים שהגיעו והתנדבו אחרי אסון התאומים ב־2001, "אף אחד לא ביקש מהם, הם פשוט הגיעו", הוא אמר. "זו אמריקה במיטבה", הוא הוסיף.

"כשנשטח את העקומה", נדר קוואמו, "אנחנו ניקח את האנשים שלנו, את הציוד שצברנו, ואת הידע שצברנו ואנחנו נלך לכל קהילה שצריכה עזרה".