מנכ"ל רשת לעובדים: "היקף הפרסום ירד, בקרוב צעדי קיצוץ נוספים"

אבי בן טל פנה שוב במכתב לעובדי רשת וכתב כי "בימים הקרובים נודיע על צעדים נוספים שמטרתם לשמור על רשת 13 וחדשות 13 כחברות איתנות ועצמאיות מחד ועל מקום עבודתנו מנגד"

אבי בן טל, מנכ"ל רשת 13 / צילום: ינאי יחיאל
אבי בן טל, מנכ"ל רשת 13 / צילום: ינאי יחיאל

"עם יד על הלב, לא דמיינתי שאיאלץ להתמודד עם מציאות כלכלית כה קשה מיד לאחר כניסתי לתפקידי. היו לי תוכניות אחרות, אך למציאות היו תוכניות משלה" - כך כתב היום (א') מנכ"ל רשת 13, אבי בן טל, במכתב לעובדי החברה. ברקע למכתב ישנו סכסוך העבודה עם עובדי חדשות 13 סביב הכוונה לבצע תוכנית קיצוצים נרחבת. כעת חושף בן טל במכתבו כי בימים הקרובים הערוץ יודיע על שורת צעדי התייעלות נוספים. 

בן טל, שנכנס לתפקיד לאחרונה, ציין במכתב כי "משמח ומעודד את כולנו לחוות בכל בוקר את נתוני הרייטינג של התקופה האחרונה, שמצביעים על עלייה משמעותית ומוכיחים כי ציבור צופי הטלוויזיה בישראל אוהב את התוכן שאנו מספקים לו לאורך כל שעות היום והלילה. עם זאת, לצערי, נתוני הרייטינג לא מבטאים את מצב החברה בפועל. רשת 13 כערוץ טלוויזיה מסחרי מתפרנס אך ורק מפרסומות (זאת בניגוד לחברות הכבלים והלוויין, כמו גם תאגיד השידור הציבורי), והיקף הפרסום, קרי ההכנסות שלנו, ירד באופן דרסטי בחודש האחרון - זאת בשעה שההוצאות, לאור הצורך בשידורים מגוונים ומקיפים לאורך כל שעות היממה, הלכו וגדלו".

בן טל מזכיר כי עם תחילת משבר הקורונה הודיעה רשת באופן מיידי על שורת צעדים פנימיים של התייעלות - בין היתר הוצאה לחופשות ולחל"ת וקיצוצי שכר רוחביים שחלים על כלל החברה, הן לעובדים מהמשרדים והן לעובדים מהבית.

"לצערי", כתב בן טל, "צעדים אלה, שנעשו כעזרה ראשונה ומיידית על רקע הירידה הדרסטית בהכנסות החברה בין-לילה, לא מספיקים, ובימים הקרובים נודיע על צעדים נוספים שמטרתם לשמור על רשת 13 וחדשות 13 כחברות איתנות ועצמאיות מחד ועל מקום עבודתנו מנגד".

לדבריו, רשת 13 פועלת כרגע בכל החזיתות כדי לצמצם את היקף ההוצאות של החברה, הן בתוך הבית והן מחוצה לו, מול חברות ההפקה, הספקים, היוצרים, מתקני החברה ועוד. בן טל מודה לאותם עובדים שתומכים בו, ומסכם כי "אני פועל מסביב לשעון על-מנת להבטיח את עתיד החברה, ואני בטוח שכולכם תירתמו למאמץ. אנו עומדים בפני תקופה לא פשוטה, אבל אני בטוח שבסופה נהיה יציבים, עצמאיים וחזקים יותר".