טיסות | בלעדי

אל על תוציא בשבועיים הקרובים כ-20 טיסות לסין ליבוא ציוד רפואי

הטיסות יופעלו במטוסי הדרימליינר של אל על שמושבתים מפעילות מסחרית ובמטוסי ה-777 שאל על הסבה לאחרונה ממטוסי נוסעים למטוסי מטען • אל על לא לבד: גם ישראייר וק.א.ל הטיסו ציוד מסין

חברת התעופה אל על תוציא בשבועיים הקרובים כ-20 טיסות מטען לסין. הטיסות יופעלו במטוסי הדרימליינר של אל על שמושבתים מפעילות מסחרית, אשר כל אחד מהם יכול לשאת 50 טון מטען, ובמטוסי ה-777 שאל על הסבה לאחרונה ממטוסי נוסעים למטוסי מטען אחרי שהוציאה מהם את המושבים. מטוסים אלה יכולים לשאת יותר מ-100 טון מטען.

המטוסים יטוסו לבייג'ינג ולשנחאי, וזאת לטובת הבאת ציוד רפואי לישראל. טיסה כזו המריאה גם הבוקר (א') למשל. מדובר בפעילות מטען בתדירות חריגה, שמקורה הוא הצורך המדיני בציוד רפואי.

מטוס נוסעים שהוסב למטוס מטען / צילום: אלעד סאסי
 מטוס נוסעים שהוסב למטוס מטען / צילום: אלעד סאסי

לאחרונה הודיעה אל על כי היא מאריכה את משך השהיית הטיסות הסדירות שלה, וזאת עד ל-2 במאי. עד אז תבצע החברה אך ורק טיסות חילוץ להשבת ישראלים מיעדים שונים בחו"ל וטיסות מטען.

אל על לא לבד ברכבת האווירית לסין: בסוף השבוע האחרון, לראשונה בתולדות ישראייר, מטוס שלה המריא לסין. מדובר במטוס איירבאס 320 שיצא לשנזן כדי להביא ציוד רפואי לישראל, הכולל בתוכו גם 2 מיליון מסכות. המטוס הזה לא יכול לטוס ברציפות עד לסין, ולכן הוא עצר לתדלוק בנמל תעופה אלמאטי שבקזחסטן אחרי כחמש שעות טיסה. המטוס והציוד אמורים לנחות בישראל מחר (ב') בבוקר. צוות המטוס כלל ארבעה טייסים שיתחלפו ביניהם, סמנכ"ל התחזוקה של החברה ועובד אחזקה נוסף. ישראייר גם מפעילה טיסות מטען קבועות ללונדון.

מטוס נוסעים שהוסב למטוס מטען / צילום: אלעד סאסי
 מטוס נוסעים שהוסב למטוס מטען / צילום: אלעד סאסי

מטוסי המטען של חברת ק.א.ל מבצעים גם הם טיסות מיוחדות של מטען בקו סין-ישראל כדי לייבא ציוד חיוני הכולל השלמה של חוסרים וציוד הגנה לצוותים הרפואיים. לקבוצת צ'אלנג, שבין היתר כוללת את חברת ק.א.ל, יש צי של 4 מטוסים, שניים מהם משמשים את הצי הישראלי, ושניים משמשים את הצי הבלגי של החברה שמשנעת מטען בכל העולם. לק.א.ל יש מרכז לוגיסטי גדול בליאג', שבבלגיה. משם מפוזרת הסחורה למדינות שונות בעולם. בימים כתיקונם משלוחים מסין לישראל עוברים דרך אותו מחסן בליאג', אולם הטיסות האמורות יעשו את המסלול הישיר מסין לישראל.