ראלי ענק בוול סטריט: הדאו ג'ונס זינק ב-7.7%, מדד הנאסד"ק זינק ב-7.3%

בבית הלבן מדברים על פוטנציאל להתייצבות בהתפשטות המגפה; האטה בספרד, באיטליה ובגרמניה • נדחתה הפגישה בין מדינות אופ"ק לבעלות בריתן, הנפט איבד גובה • הזהב זינק ב-3% • מניית בואינג המריאה בכ-19%

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

החברות שכן מרוויחות ממשבר הקורונה, והאם הצניחה במחיר הנפט קורצת להשקעה? 

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו הערב (ב') בעליות חדות שהתגברו בשעה האחרונה למסחר, וזאת על רקע ההאטה בקצב ההדבקה בקורונה.

מדד דאו ג'ונס הוסיף 1,600 נקודות לערכו, זינוק של 7.7%. מדד הנאסד"ק זינק ב-7.3%, ומדד S&P 500 קפץ ב-6.7%. מניית בואינג המריאה בכ-19%, אמריקן אקספרס ומניית ויזה זינקו בכ-11% כל אחת.

באיטליה, בפעם הראשונה נרשמה אתמול ירידה במספר המאושפזים החדשים בבתי החולים הסובלים מהמחלה, ומספר המאושפזים בטיפול נמרץ ירד בעקביות בשלושת הימים האחרונים. 

בספרד, אחרי שבוע שבו מספר הקורבנות לא ירד מ-800, נרשמו בימים האחרונים מספרים נמוכים יותר. בגרמניה, חצה מספר המקרים את קו ה-100 אלף, אולם מספר הקורבנות נשאר נמוך ועומד על 1,500 בלבד.

בארה"ב מספר המתים חצה את ה-10,000 בני אדם.

הפד הודיע הערב כי יתחיל לרכוש הלוואות לעסקים הקטנים שבבעלות הבנקים. פרטי התוכנית המלאים ימסרו בהמשך השבוע.

22:15

מתחזקות העליות בוול סטריט על רקע ההאטה בקצב ההדבקה בנגיף הקורונה וירידה בקצב התמותה באיטליה. המדדים המובילים מזנקים ביותר מ-6%.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הועבר הערב לטיפול נמרץ, כך דיווח ה-"BBC" הבריטי. ג'ונסון אושפז אתמול בבית חולים הסמוך לפרלמנט וקיבל טיפול חמצן לאחר שהתקשה לנשום, לאחר עשרה ימים של מחלת הקורונה אותם העביר בבידוד ב"דאונינג 10". הערב ככל הנראה הידרדר מצבו והוא הועבר לטיפול נמרץ. מי שאמור להחליף אותו בתפקיד הוא שר החוץ, דומיניק ראב. היום בצהריים עוד צייץ ג'ונסון ממיטת האשפוז שלו, ואמר כי הוא מנהל את המאבק בהתפשטות הקורונה בבריטניה.

21:00

עליות חדות בוול סטריט על רקע ההאטה בקצב ההדבקה בנגיף הקורונה. המדדים המובילים מזנקים בכ-5.7%, מדד הפחד (VIX) צונח ב-4.7%.

החוזים העתידיים על הזהב זינקו בכ-3% לרמה של 1,695 דולר לאונקייה.

סעודיה רכשה 43.5 מיליון ממניות קארניבל ובכך הפכה לבעלת המניות השלישית בגודלה במניות חברת הקרוזים עם החזקה של 8.3%. המניה מגיבה בעליות של כ-15% בוול סטריט. 

20:00

מנייתה של חברת התעופה אמריקן איירליינס  סופגת הורדת המלצה כפולה מצד גי'.פי מורגן מ'משקל יתר' ח'משקל חסר', וזאת בצל הפגיעה משיתוק התעופה העולמי נוכח משבר הקורונה.

מנייתה של זום וידאו (סימול: ZM) צונחת ביותר מ-6% על רקע הורדת המלצה מצד UBS. בנק ההשקעות הוריד המלצה למניה מ'ניטרלי' ל'ביצועי חסר', אך העלה את מחיר היעד מ-95 דולר ל-105 דולר.

טבע  מזנקת בהמשך להעלאת המלצה מצד בנק ההשקעות UBS ל'קנייה'.

18:34

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות חדות, בדומה לסנטימנט החיובי שנרשם כעת בוול סטריט, שם המדדים מזנקים בקרוב ל-5%.

האופטימיות בשווקים מיוחסת להאטה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה בעולם, כאשר באיטליה דווח על מספר המתים היומי הנמוך מזה שלושה שבועות; בגרמניה נרשמה האטה במספר הנדבקים זה היום השלישי ברציפות; בספרד מספר הנדבקים והמתים ירד זה היום השלישי ברציפות, ולפי שעה, מספר מקרי הקורונה בעולם עלה ל-1.29 מיליון איש מהם 70,590 מתים.

מדד הדאקס הגרמני קפץ ב-5.7%, מדד הקאק הצרפתי עלה ב-4.8%, והפוטסי הבריטי זינק ב-3.1%. הבורסה במדריד קפצה ב-4.3%, מילאנו ב-3.9% ומדד יורוסטוקס 50 זינק ב-4.9%.

דויטשה בנק צופה התכווצות של 6.5% בקצב הצמיחה של בריטניה ב-2020, ואפשרות "למיתון הגדול ביותר מזה כעשור". לרבעון השני של השנה הבנק צופה התכווצות של 13% בשיעור הצמיחה של הכלכלה בבריטניה לעומת התקופה המקבילה ב-2019.

מנייתה של חברת התרופות טבע  הישראלית מזנקת בכ-5.5% בוול סטריט, וזאת בהמשך להעלאת המלצה מצד בנק ההשקעות UBS ל'קנייה'. מוקדם יותר המניה זינקה ביותר מ-9%.

18:00

בורסות וול סטריט נסחרות בעליות חדות על רקע הירידה בקצב ההדבקה בנגיף הקורונה בארה"ב ובאיטליה. המדדים המובילים מזנקים בכ-5% ומדד הפחד מאבד כ-3%. 

מחיר הנפט נופל בכ-5% ונסחר סביב 27 דולרים. 

יו"ר הפד לשעבר ג'נט יילן אמרה היום כי מבחינת החוק הפד אינו רשאי לרכוש מניות ואין לו צורך בכך בשעה זו. עוד אמרה יילן כי על הקונגרס לשקול מחדש את הכוח שניתן לפד. "זה יהיה שינוי מהותי לאפשר לפד לרכוש מניות", אמרה יילן בראיון ל-CNBC. "כרגע נחוצה התערבות של הפד דווקא בשוק האשראי יותר מאשר בשוק המניות. אך לטווח הארוך זה לא יהיה דבר רע אם הקונגרס ישקול מחדש את הסכמתו לאפשר לבנק המרכזי יותר חופש פעולה".

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח תוך עליות חדות במדדי המניות, על רקע אופטימיות יחסית בנוגע להאטת ההתפשטות של וירוס הקורונה בארה"ב ובאיטליה. מדד דאו ג'ונס מזנק ב-4.9%, הנאסד"ק קופץ ב-4.5% ומדד S&P 500 מנתר ב-4.8%.

בנק ההשקעות UBS העלה המלצה למניית טבע ל'קנייה'.

מחיר הזהב מזנק היום ועולה ב-1.5% לרמה של 1,670 דולר לאונקיה. הנפט מאבד 3.5% ונסחר סביב 27 דולרים לחבית.

מניות בואינג  וטסלה בולטות בעליות חדות. 

חברת הטכנולוגיה סיליקום  פרסמה היום אזהרה, לפיה הכנסות הרבעון הראשון יסתכמו ב-21-22 מיליון דולר, כ-15% פחות מההערכות המוקדמות, בשל השפעות מגפת הקורונה.

14:50

נמשכות העליות החדות בבורסות אירופה. המשקיעים שואבים עידוד מנתונים המראים על האטה בקצב עליית מספר החולים ומקרי המוות כתוצאה מווירוס הקורונה.

הנפט מתקן היום למטה לאחר קפיצה של כמעט 40% בשני ימי המסחר האחרונים. מחיר חבית מסוג WTI יורד בכ-4% ל-27.2 דולר. 

13:30

נמשכות העליות החדות בבורסות אירופה. המשקיעים שואבים עידוד מנתונים המראים על האטה בקצב עליית מספר החולים ומקרי המוות כתוצאה מווירוס הקורונה.

בארה"ב נרשמות עליות חדות בחוזים על המדדים והדאו ג'ונס מוסיף 800 נקודות. המשקיעים נאחזים בזיק תקווה המגיע מהבית הלבן, בנוגע לאפשרות של התייצבות בהתפשטות המהירה של התפרצות הווירוס הגרועה ביותר זה כמה דורות.

איטליה שהייתה מוקד המגפה באירופה במונחים של מספר המקרים, לפני שספרד תפסה את מקומה, דיווחה אתמול על מספר מקרי המוות הנמוך ביותר זה שבועיים. בגרמניה דווח אתמול על יום שלישי ברציפות של האטה במספר המקרים החדשים, ואילו בספרד ממשיך לרדת גם כן מספר המקרים החדשים ומקרי המוות. 

11:00

עליות שערים נרשמות חדות נרשמות היום באירופה, על רקע הסנטימנט החיובי בשוקי העולם, ומדד סטוקס 600 עולה ב-3%. הבורסות המובילות מטפסות בכ-4%-2%. 

בוול סטריט נמשכות העליות החדות בחוזים העתידיים על המדדים.

09:15

בורסות אסיה התאוששו היום ורשמו עליות, והחוזים העל המדדים בניו יורק רושמים אף הם עליות חדות. המשקיעים נאחזים בתקווה להתקדמות במאבק נגד וירוס הקורונה באזורים שנפגעו קשה.

בורסת טוקיו ננעלה בזינוק של 4.25%, בהונג נרשמות לקראת הסגירה עליות של כ-2.3%, בסיאול ננעל מדד קוספי בעליות של 3.3% ובורסת אוסטרליה זינקה 4.4%. בוול סטריט מטפס מדד דאו ג'ונס בחוזים המוקדמים ב-900 נקודות. העליות באות לאחר שביום שישי נרשם עוד יום של ירידות בוול סטריט לאחר שהמשק האמריקאי איבד 701,000 משרות בחודש מרץ.

על פי דיווחים נראה כי קצב התמותה מהווירוס מאט בעיר ניו יורק, בספרד ובאיטליה. המנהיגים קיבלו את החדשות בזהירות והזהירו כי המצב יכול להתהפך שוב בקלות אם אנשים לא יישמעו להוראות הסגר. 

08:00

עליות נרשמות היום בשוקי אסיה, כשברקע נדחתה הפגישה שהייתה אמורה להתקיים היום בין מדינות אופ"ק ובין בעלות בריתן. 

בורסת אוסטרליה מובילה את העליות ומטפסת בכ-4%, עם עליות של יותר מ-4% במניות הבנקים הגדולים במדינה, כמו קומונוולת', בנק אוף אוסטרליה ובנק ווסטפק.

ביפן מטפס מדד ניקיי בכ-2.5% בהובלת זינוק של יותר מ-5% במניות סופטבנק. 

מדד קוספי בקוריאה הדרומית מזנק בכ-2.8%, ובהונג קונג נרשמת עלייה של כ-1.1%. הבורסות בסין היבשתית סגורות היום לרגל חופשה.

המשקיעים ממשיכים לעקוב מקרוב אחר התפשטות מגפת הקורונה ותוצאותיה. ברחבי העולם נדבקו בווירוס כבר יותר מ-1.2 מיליון איש, בעוד שלפחות 65,711 בני אדם מתו. 

המשקיעים ממשיכים להתמקד גם במחירי הנפט. פגישה שנקבעה להיות בין המדיניות מייצאות הנפט ובעלות בריתן - +OPEC - נדחתה, והדבר מעלה חששות כי הסכמה על קיצוץ התפוקה צפויה להיתקל בקשיים. בעקבות כך נרשמת ירידה במחירי הנפט. מחיר חבית WTI מאבד קרוב ל-4% ומחיר חבית ברנט יורד ביותר מ-2%.

זאת, לאחר זינוקים שנרשמו בשבוע שעבר במחיר הנפט, על רקע הציפייה כי המדינות יגיעו להסכם על קיצוץ תפוקת הנפט, מהלך שיוריד את הלחץ על המחירים.

המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי האחרון במגמה שלילית.