נגיף הקורונה | סיקור שוטף

מספר המקרים בארץ עלה ל-8,904; 670 החלימו; 57 נפטרים

מתוך המקרים יש 7,841 במצב קל, 197 במצב בינוני, 140 במצב קשה, כשמתוכם 109 מונשמים • צניחה של 80% במספר התיירים שפקדו את ישראל במרץ

חרדי תושב בני ברק עם מסכת פנים / צילום: AP
חרדי תושב בני ברק עם מסכת פנים / צילום: AP

21:28

משרד הבריאות מסר כי מספר מקרי הקורונה בארץ עלה ל-8,904: עלייה של קצת פחות מ-300 מאז שעות הבוקר ושל קצת פחות מ-500 ב-24 שעות האחרונות. 57 אנשים נפטרו עד כה מהנגיף - עלייה של 8 אנשים ב-24 שעות האחרונות. 670 אנשים החלימו מהנגיף.

מתוך המקרים הפעילים בארץ, 7,841 במצב קל, 197 במצב בינוני, 140 במצב קשה, כשמתוכם 109 מונשמים. 

ראש הממשלה הודיע הערב על החמרה נוספת בצעדי המדינה למלחמה בקורונה. כאשר ממחר (שלישי) בשעה 16:00 יוטל סגר כללי בכל רחבי ישראל. הסגר הכללי יימשך עד יום שישי ב-7:00, וליל הסדר הסדר עצמו, לא יוכל הציבור לעזוב את ביתו החל מהשעה 18:00 בערב ועד 7:00 בבוקר. בשכונות בירושלים בהן יש התפרצות משמעותית, יישארו התושבים במרחב אשר יוגדר עבורם. לדברי ראש הממשלה, למרות שמצבה של ישראל טוב מאשר זה של מדינות אחרות בעולם, בכדי לשמור על המגמה החיובית, מתבצעים כעת צעדים כבדי משקל. זאת, בכדי למנוע מצב שבו "פסח יהפוך לפורים", לאחר שחגיגות הפורים יצרו שרשראות הדבקה משמעותיות בישראל. עוד הוסיף ראש הממשלה שאם המגמה החיובית תמשך, ניתן יהיה להתחיל לצאת מהסגר באופן מדורג לאחר חג המימונה.

19:50

משרד הבריאות מסר הערב כי "מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, קיבל תוצאה שלילית לבדיקת קורונה שעשה. בר סימן טוב ימשיך את תקופת הבידוד במתקן בשיבא בהתאם להנחיות המשרד".

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק להגדלת תקציב המדינה בכ-90 מיליארד שקל לצורך המאבק בהתפשטות הקורונה. 67 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכספים שתתכנס הערב לצורך הכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

17:40

כצפוי משבר הקורונה מכה בתיירות: סיכום התיירות בחודש מרץ משקפת ירידה של 81% לעומת שנה קודמת. בחודש מרץ נכנסו לישראל 80.7 אלף תיירים בלבד, במרץ 2019 מספר התיירים שהגיע לישראל היה 426 אלף. במשרד התיירות מעריכים כי התיירים שביקרו בארץ בחודש שעבר הכניסו למשק כ-115 מיליון דולר. בין החודשים ינואר עד מרץ נכנסו לישראל 733 אלף תיירים, ירידה של 30% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, שבה ביקרו יותר ממיליון תיירים בשלוש החודשים הראשונים של השנה. לפי נתוני הרשות להגירה ולאוכלוסין מאז ה-6 במרץ עזבו את ישראל כ-60 אלף תיירים, כמעט 40 אלף מתוכם הם תיירים מארה"ב. היום אין כמעט תעופה סדירה לישראל וממנה למעט טיסות בודדות דוגמת יונייטד איירליינס או אתיופיאן איירליינס. תמונת המצב הזו לא צפויה להשתנות בשבועות הקרובים, כשברקע נזכיר כי נאסרה כניסה של תיירים לישראל.

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, השתתף הבוקר בישיבת הוועדה להתמודדות עם נגיף הקורונה בכנסת ואמר: "השיתוק התקציבי הביא לשיתוק מערך השיווק, שמונע צמצום נזקים ושמירה על התעשייה שצריכה להתכונן ליום שאחרי. אני מזכיר שאין תיירות ללא תעופה ולכן המשרד קורא להסדר עם חברות התעופה הישראליות כדי להחזירן לפעילות סדירה, וכן נמשיך להיות בקשר עם חברות התעופה הזרות כדי להחזיר את הטיסות לישראל".

"במשרד התיירות עובדים על היום שאחרי המשבר ומכינים חומרים לקמפיינים שיחזירו את התיירות לישראל וכן פעולות לעידוד תיירות פנים. במקביל המשרד נמצא בקשר עם חברות התעופה והשותפים העסקיים ברחבי העולם, כדי לשמר את שיתופי הפעולה המצוינים, שהושגו במאמצים רבים והביאו לשיא בתיירות עד למשבר הנוכחי", כך הודעת המשרד. אלא שיש לזכור כי ענף התיירות היה הראשון להיפגע מהמשבר וככל הנראה הוא גם יהיה האחרון להתאושש ממנו.

15:37

מספר המתים מנגיף הקורונה בישראל עלה היום בצהריים ל-55 בני אדם, לאחר פטירתם של שני חולים נוספים בבית החולים איכילוב. 

15:25

מספר המתים מנגיף הקורונה בישראל עלה היום ל-53 בני אדם. מהמרכז הרפואי שערי צדק נמסר: "במרכז הרפואי שערי צדק נפטרו היום שני מטופלים: מטופל בן 77 עם מחלות רקע רבות ומורכבות; ואישה בת 91 עם מחלות רקע רבות. אנו משתתפים בצער המשפחה".

11:55

כוחות המשטרה הפועלים בירושלים איתרו הבוקר שני בתי כנסת בשכונות הבוכרים ומאה שערים, ובתוך כל אחד מהם איתרו כ-30 מתפללים, בניגוד להנחיות צו בריאות העם. בשעה זו רושמים השוטרים קנסות לכלל הנוכחים (למעט קטינים), על סך 500 שקל, בגין הפרת ההנחיות.

11:50

עיריית רמת גן הציבה גדרות בגבול עם בני ברק, אך מנכ"ל משרד הפנים הורה לעיריית רמת גן להסירן. 

09:55

דניאל בירנבאום, יו"ר סודה סטרים,תורם מראש את מלוא משכורתו עד סוף השנה, בסך כ-200 אלף שקל, לקרן החירום "המלאכים של שניר" אשר הוקמה לאחרונה. מדובר בקרן שהוקמה על-מנת לסייע לאנשים שנפגעו מהקורונה ומהמצב הכלכלי הקשה שנוצר בעקבות המגפה.

בירנבאום יזם בימים אלה את המיזם יחד עם ניר שמול כפעילות חירום, במסגרת "עמותת שניר" הפועלת מזה שנים לקידום שוויון הזדמנויות בחברה הישראלית. 

09:15

ההסתדרות תציע לחבריה הלוואות בריבית מסובסדת. בהודעה שהפיץ הבוקר יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, נכתב "חברות וחברי הסתדרות יקרים, אנו עדיין בעיצומו של משבר כלכלי משמעותי אשר משפיע כמעט על כל בית בישראל. לצד ההגנה והשמירה על מקומות העבודה שלכם, חשוב לי למצוא דרך לסייע לכם כלכלית גם בעת הזו. לכן גיבשתי עבורכם תוכנית הלוואות מיוחדות ומסובסדות על-ידי ההסתדרות, בה אנו משקיעים משאבים רבים. 

"לא משנה באיזה בנק אתם - אם אתם חברי הסתדרות בעלי ותק של שנתיים, תהיו זכאים לקבל הלוואה של עד 10,000 שקל לתקופה של עד 24 חודשים, בריבית מסובסדת של פריים מינוס חצי".

לקבלת ההלוואה יש לפנות למוקד לכל עובד בטלפון *2383. 

09:05

מספר המתים מנגיף הקורונה בישראל עלה הבוקר (ב') ל-51. בישראל יש כבר 8,611 חולי קורונה מאומתים, מהם 141 במצב קשה (מתוכם 107 מונשמים), 191 במצב בינוני, והיתר במצב קל. 

מספר חולי הקורונה בארץ שהחלימו ושוחררו לבתיהם עומד על 585 בני אדם.