במקום הגבלות על ערים ושכונות מסוימות - בממשלה יקדמו הגבלות על כלל אזרחי מדינת ישראל

במסגרת הדיונים מופעלים לחצים כבדים של השרים דרעי וליצמן וגם של ראשי רשויות ברחבי הארץ שלא לכתר ערים ושכונות חרדיות בלבד

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן, "הארץ"
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן, "הארץ"

ממשלת ישראל מקדמת היום (ב') את הגברת המגבלות על תנועה ברחבי כלל מדינת ישראל לקראת חג הפסח. אולם, המסרים היוצאים ממשרד ראש הממשלה סותרים ומבלבלים. רק אתמול (א') הודיעו כי ועדת שרים תקבע הגבלות על ערים ושכונות בהן יש התפרצות, ולא דובר על הגברת מגבלות התנועה בכל המדינה.

בימים האחרונים הוקמה ועדת שרים שתוכל להגדיר "אזורים מוגבלים" ברחבי הארץ וללהטיל סגר חמור, רק באותם האזורים.

בוועדה חברים ראש הממשלה נתניהו, שר הפנים דרעי, שר הבריאות ליצמן, השר לביטחון פנים ארדן ושר האוצר כחלון. במסגרת הדיונים מופעלים לחצים כבדים של השרים דרעי וליצמן וגם של ראשי רשויות ברחבי הארץ שלא לכתר ערים ושכונות חרדיות בלבד. אולם ההודעות הסותרות בנוגע לכינוס ועדת השרים, וכעת (יום ב׳, אחר הצהריים) על כך שוועדת השרים לא תכונס - הביאו לבלבול רב.

כאמור, נכון לשעה זו, היום בלילה (יום ב׳) תתכנס ישיבת ממשלה רחבה באמצעות הטלפון/וידאו ושם ידונו הטלת מגבלות על כלל הישראלים.

יצוין שבישיבת הממשלה שנערכה אמש (א) אמר ראש הממשלה כי יש ירידה כללית בשיעור ההדבקה, וזאת למעט אזורים מסויימים בארץ, בהם עדיין יש הדבקה גבוהה ולגביהם יש לשקול להחמיר את מגבלות התנועה.

ראש המלל מאיר בן שבת אמר במהלך הדיון הטלפוני, כי ההתמודדות עם המגיפה מחייבת יחס דיפרנציאלי, כלומר, באופן שונה לאזורים שונים.