חברת הלוגיסטיקה הישראלית ברינגג גייסה 30 מיליון דולר והשיקה פלטפורמת ניהול משלוחים חינמית

את הגיוס הובילה קרן הצמיחה של ויולה • השתתפו בסבב הגיוס חלק מהמשקיעים הקיימים בחברה: זרוע ההשקעות של סימנס Next47, זרוע ההשקעות של ענקית הענן סיילספורס, ו-OG ונצ'רס • הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה ל-83 מיליון דולר

גיא בלוך, מנכ"ל ברינגג  / צילום: ג'ואל שטראוס
גיא בלוך, מנכ"ל ברינגג / צילום: ג'ואל שטראוס

סטארט-אפ הלוגיסטיקה הישראלי ברינגג (Bringg), המפתח פלטפורמת ניהול משלוחים ללקוחות קצה, הודיע היום (ג'), על השלמת סבב גיוס של 30 מיליון דולר בהובלת קרן הצמיחה של ויולה. עוד השתתפו בסבב הגיוס חלק מהמשקיעים הקיימים בחברה: זרוע ההשקעות של סימנס Next47, זרוע ההשקעות של ענקית הענן סיילספורס, ו-OG ונצ'רס. הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה ל-83 מיליון דולר.

החברה הוקמה ב-2013 על ידי ליאור סיון, המכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה, ורענן כהן, שכיהן כמנכ"ל עד לפני כשנתיים. מנכ"ל החברה כיום הוא גיא בלוך, ששימש לפני כן בתפקידים בכירים בחברת ניתוח הנתונים Splunk האמריקאית. ברינגג מעסיקה כיום כ-160 עובדים, מתוכם 110 בישראל. לחברה לקוחות גדולים מתחומים שונים, ובעבר פורסם כי וולמארט, קוקה קולה ומקדונלדס הן בין לקוחותיה.

"אמזון שינו את השוק, בארצות הברית ובאירופה הם הצליחו להגיע למערך לוגיסטי כזה שמשלוח מגיע באותו היום או למחרת בחינם. באתרי המותגים עצמם הצרכן צריך להוציא 25 דולר נוספים למשלוח שיגיע באותו היום ולכן צרכנים מעדיפים לקנות מוצרים באמזון. כך המותג שמוכר באמזון מרוויח מכירה, אבל מאבד את הלקוחות ואת הדאטה של הלקוחות. ככה אמזון גדלה כפי שהיא גדלה, וכשכל שווקי האונליין גדלים כל כך מהר, המותגים מפסידים. הם רוצים את הלקוחות שלהם בחזרה והם רוצים את ההזדמנויות בשוק", סיפר בעבר מנכ"ל ברינג, גיא בלוך ל"גלובס".

לדבריו, "לשם כך הם צריכים טכנולוגיה מאוד מסיבית ומערך גדול של שותפים לוגיסטיים. זה משהו שלחברות בגדים או סופר מרקט קשה לעשות כי זה לא תחום המומחיות שלהם. אנחנו מחברים את כל המידע שיש לחברות על הלקוחות, על ההזמנות על מיקום המלאי הקרוב ביותר ללקוח, אם זה חנות או מחסן, ובאיזה צי לשלוח - כל זה כדי להביא את המוצר כמה שיותר מהר ללקוח ולהוריד עלויות. ברגע שאני מסיים את החישוב השליח מקבל הודעה לאסוף מוצר ממחסן, המחסן מקבל הודעה לארוז את המוצר, והלקוח מקבל הודעה שהמוצר שלו בדרך".

עד היום, החברה פעלה בארצות הברית ולא הציעה את שירותיה בישראל, אך עם פרוץ משבר הקורונה וסגירת חנויות ועסקים רבים לכניסת לקוחות, ברינגג השיקה פלטפורמה חינמית המאפשרת לעסקים קטנים להקים מערך שילוח באופן מיידי גם בישראל. החברה מדווחת על גידול של 24% בהיקפי פעילות השילוח בפלטפורמה שלה במהלך השבוע האחרון, ביחס לשבוע הקודם וכן כי צירפה אליה מאות מסעדות ובתי קפה במהלך התקופה.

בחברה מסבירים שבניגוד לפלטפורמות משלוחים כמו של וולט או תן ביס, ברינגג מאפשרת לעסקים להטמיע שירות משלוחים, תחת המותג עצמו, מבלי לוותר על הקשר הישיר ללקוחותיהן. המערכת מנהלת את האופרציה הזו, גם מול חברות השילוח, גם מול שליחים של החנויות עצמן, גם מול המחסנים וגם מו ללקוחות הקצה.

"אנו חיים בעולם חדש של כלכלת משלוחים, שבו מותגים לא יוכלו להרשות לעצמם שלא להיערך לפתרונות מהסוג שמציעה Bringg", נמסר מטעם ערן וסטמן, שותף בקרן ויולה צמיחה, שהוביל את ההשקעה בחברה. "הפלטפורמה של החברה מאפשרת לעסקים שליטה מלאה על הדאטה, המשפיעה באופן ישיר על יכולתם להגדיל שביעות רצון ועל ידי כך גם רווחיות. האמונה שלנו בפוטנציאל השוק ובחברה טרום עידן הקורונה קיבלו אשרור גם אחרי פריצת המגיפה".