מדד החוסן הכלכלי של גלובס: מה עשתה הקורונה לכיס שלנו, ומה להערכת הישראלים היא עוד תעשה

"גלובס" ומכון שילוב משיקים מדד דו-שבועי לבדיקת הדופק הכלכלי: ההכנסות של למעלה מ-60% ממשקי הבית כבר נפגעו, כ-40% מהאזרחים מעריכים שמצבם הכלכלי יורע וכרבע לא יוכלו לעמוד בחודש הבא בהוצאה בלתי צפויה • אצל העצמאים, התמונה חריפה עוד יותר: 85% איבדו מהכנסתם

חוסן כלכלי / צילום: איל יצהר, גלובס
חוסן כלכלי / צילום: איל יצהר, גלובס

מדד החוסן הכלכלי של "גלובס" הוא סקר שבכוונתנו לפרסם מעתה מדי תקופה, כדי לאמוד ולעקוב באופן צמוד אחר מצבם של משקי הבית הישראלים תחת משבר הקורונה.
המשבר הכלכלי שהגיע בחסות הנגיף פוגע קשה בכל חלקי החברה והכלכלה, אלא שלדעתנו הוא גם חשף פערי הכרה, תמיכה וסיוע מצד המדינה ביחס לאוכלוסיות מסוימות ובאופן פרטני כלפי אוכלוסיית העצמאים.

לחצו כאן למדד החוסן הכללי המלא

לכן, בשבועות הקרובים נבחן לא רק את החוסן הכלכלי של האוכלוסייה הכללית, אלא גם את זה של אוכלוסיית העצמאים.

אנחנו מקווים שממצאי הסקר וציפיות הנשאלים ביחס לעתידם יאפשרו גם למקבלי ההחלטות לעקוב אחר הדופק הכלכלי, ולהתאים את תוכניות הסיוע השונות בהתאם.
כל הסקרים שאנחנו מבצעים ב"גלובס" כוללים גם את החברה הערבית, וכך גם בסקר זה. הסקר של מכון המחקר "שילוב", בראשות ישראל אוליניק, נערך בקרב מדגם כלל ארצי ומייצג של הציבור בישראל, הכולל 602 משיבים בגילאי 18 ומעלה. כמו כן, לאור מאפייניה הייחודיים של אוכלוסיית העצמאים, והשונות שבינם לבין כלל האוכלוסייה, בוצע גם סקר מקביל בקרב מדגם כלל ארצי ומייצג של עצמאים בישראל, הכולל 306 משיבים, גם בגילאי 18 ומעלה.

השאלון הופץ בתאריך 6 באפריל 2020, באופן אינטרנטי על ידי iPanel. טעות סטטיסטית מרבית למדגם בגודל 608 היא 4% +-; טעות סטטיסטית מרבית למדגם בגודל 306 היא 5.6% +-.

הכותב הוא מנהל "המשרוקית של גלובס"

מדד החוסן הכלכלי של גלובס ומכון "שילוב"
 מדד החוסן הכלכלי של גלובס ומכון "שילוב"