לא רק בישראל: האמריקאים מתנפלים על הביצים – המחירים מזנקים ביותר מפי 3

מחירי הביצים לבעלי החנויות זינקו מ־94 סנט בתחילת למרץ ל־3.01 בסוף השבוע שעבר • כמו בישראל, הצרכנים בארה"ב התנפלו על מדפי הביצים עקב החשש מהישארות ממושכת בבתים

תבניות ביצים / צילום: עינת לברון
תבניות ביצים / צילום: עינת לברון

מחירי הביצים הסיטונאיים בארה"ב זינקו ביותר מפי שלוש כאשר הצרכנים מרוקנים את מדפי המרכולים בהיערכות לשהייה בבית, ומייקרים את העלויות לבעלי המרכולים והמכולות, שמתקשים להחזיק מלאים של ביצים במחירים בהישג יד.

מחירי הביצים לבעלי החנויות, הקמעונאים, ברחבי ארה"ב היה בממוצע 3.01 דולר לתריסר ביצים בסוף השבוע שעבר, מול 94 סנט בתחילת מרץ, לפי נתוני משרד החקלאות הפדרלי.

העלייה הזו עולה בהרבה על התייקרות מוצרי מזון כמו בשר בקר טחון. מחירים סיטונאיים של עופות שלמים, חמאה, גבינה ונקניק חזיר ירדו למרות נטיית הצרכנים לאגור מזון, גם בגלל ירידה בביקוש של מסעדות.

המרכולים הכפילו פי 6 את היקף ההזמנות

הביקוש הפתאומי של צרכנים לביצים - כמה מרכולים מזמינים פי שש או שמונה מהכמות הרגילה - בא אחרי שנה של הפסדים למגדלי ביצים רבים, שגרמה לחלקם לצמצם את הלולים שלהם.

העלייה במחיר הביצים, יחד עם השינויים המהירים במחירי מוצרים וסחורות אחרים, מסבכים את תכנוני התקציב של חנויות המזון כאשר מגפת הקורונה כופה על הצרכנים לעבור ממסעדות לאכילה בבית. ההתייקרויות מתסכלות כמה ממנהלי רשתות המזון, שמתקשים להבטיח אספקה נאותה חוששים שמחירי היצרנים יעלו עוד יתר, כשהם מעדיפים לשמור על יציבות מחירים לצרכנים שלהם.

הקמעונאים צופים שהיצע הביצים יישאר הדוק. דרושים ארבעה־חמישה חודשים כדי לגדל תרנגולת שמטילה ביצים, ומעט מגדלים מתכננים לפי שעה לבנות לולים חדשים או להרחיב מהותית את להקות התרנגולות שלהם בתגובה לעלייה בביקוש בימי הקרונה.