מדיסון תשווק בקנדה את מוצריה של חברת הטיפול בסרטן הישראלית אלפא טאו

כאשר המוצרים יקבלו אישור שיווק החברות יחלקו ביניהן את הרווחים מן המוצר, ואלפא טאו תהיה זכאית גם למקדמה ותשלומי אבני דרך של עד 9 מיליון דולר

עוזי סופר / צילום: איל יצהר, גלובס
עוזי סופר / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת הטיפול בסרטן אלפא טאו הישראלית הודיעה כי חתמה על הסכם שיווק בקנדה עם מדיסון פארמה, חברת תרופות בינלאומית המתמחה בשיווק ובהנגשת תרופות וטכנולוגיות של חברות רב לאומיות בישראל מזרח אירופה וקנדה.

במסגרת ההסכם תשווק מדיסון את מוצרי החברה בקנדה כאשר יקבלו אישור שיווק, החברות יחלקו ביניהן את הרווחים מן המוצר, ואלפא טאו תהיה זכאית גם למקדמה ותשלומי אבני דרך של עד 9 מיליון דולר.

אלפא טאו פיתחה שיטה חדשה לביצוע הקרנות לסרטן באמצעות קרינת אלפא, קרינה ממוקדת אשר עשויה לחסוך נזק לרקמות בריאות. החברה פרסמה בנובמבר תוצאות טובות מניסוי יעילות ראשון, וכעת היא נמצאת במהלכם של מספר ניסויים נוספים, בין היתר ניסוי בטיפול בסרטן הלבלב בקנדה.

החברה הוקמה ב-2016 על בסיס של חברה ותיקה יותר. ממציאי הטכנולוגיה ומייסדיה במקור הם פרופ' יצחק קלסון ופרופ' יונה קיסרי.

מנכ"ל אלפא טאו, עוזי סופר, אמר כי: "אנחנו מעריכים את הבעת האמון של מדיסון בזמנים אלה של אי-ודאות".

אלפא טאו גייסה עד היום כ-54 מיליון דולר מ-Ourcrowd, ממשקיעים פרטיים ומקרן שביט קפיטל אשר בדרך כלל משקיעה בחברות עם תוכניות להנפקה בבורסה זרה. בימים אלה החברה נמצאת בתהליך גיוס של 26 מיליון דולר.

מאיר יעקובסון, מייסד ומנכ" ל מדיסון פארמה, אמר עם חתימת החוזה כי  "אנו מאמינים כי הטכנולוגיה פורצת הדרך של אלפא טאו, בשילוב יכולתיה של חברת מדיסון, יכולים לחולל שינוי אמיתי בחיי החולים והמטופלים בקנדה - זוהי תוספת משמעותית לחברה. נמשיך לחתור כל העת לייצר שיתופי פעולה רלוונטיים ולחפש תרופות, טיפולים וטכנולוגיות רפואיות חדשניות לרווחת החולים בכל מדינה בה אנו פועלים".