מיטות מקרטון ובדיקות מהירות: במזרח אסיה לא שוכחים מנמלי התעופה

בשדה התעופה בטוקיו הנוסעים אינם מורשים לצאת מהשדה עד לתוצאות בדיקת הקורונה • בהונג קונג נוסעים שמגיעים ממדינות בסיכון נבדקים ומקבלים תשובה בתוך 8 שעות • בבייג'ינג ובשנחאי נבדקים כל הנוסעים הזרים • ומה קורה אצלנו בנתב"ג?

נוסעים לובשים מיגון מפני נגיף הקורונה בשדה התעופה בהונג קונג / צילום: Kin Cheung, AP
נוסעים לובשים מיגון מפני נגיף הקורונה בשדה התעופה בהונג קונג / צילום: Kin Cheung, AP

בשעה שבישראל רוקחים מסלול מחדש לנוחתים בנתב"ג, בנמלי תעופה אחרים בעולם מבצעים בדיקות קורונה לנוחתים עוד לפני שהם יוצאים מגבולות שדה התעופה.

בנמל התעופה נאריטה בטוקיו הנוסעים מבצעים בדיקת קורונה מיד עם הנחיתה, והם לא מורשים לצאת מהשדה עד לתוצאות הבדיקה. הנוסעים מקבלים מממשלת יפן מיטות מקרטון, פוטון, אוכל ושתייה, כדי שיוכלו להעביר את הלילה בשטחי נמל התעופה עד לקבלת תוצאות הבדיקה. מי שמקבל תשובה שלילית משוחרר לביתו או לבית מלון, ומי שמקבל תשובה חיובית מועבר למרכז בידוד של הרשויות. הכניסה ליפן אסורה לזרים ששהו בשורה של מדינות, בהן גם ישראל.

מיטות מקרטון שמקבלים נוסעים שמחכים לתוצאות בדיקת הקורונה בנמל התעופה נאריטה ביפן / צילום: Naohiro Katsuta, AP
 מיטות מקרטון שמקבלים נוסעים שמחכים לתוצאות בדיקת הקורונה בנמל התעופה נאריטה ביפן / צילום: Naohiro Katsuta, AP

גם בנמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג הוחלט על ביצוע של בדיקות קורונה לכל הנוחתים בשדה. הסיבה: כשלישי מהחולים המאומתים הם מטיילים ששהו בחו"ל לפני שאובחנו.

נוסעים שהגיעו מאזורים שמוגדרים בעלי סיכון יקבלו את התוצאות בטווח של עד 8 שעות, ובזמן הזה הם ימתינו במתחם יעודי (מרכז כנסים) הסמוך לנמל התעופה. שאר הנוסעים יקבלו את התוצאות בטווח של כמה ימים, ובינתיים הם ישהו בבידוד ביתי למשך 14 ימים. תנועת הנוסעים בנמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג צנחה ב-90% לכדי מאות בודדות של נוסעים ביום, כך שלא מדובר בכמות גדולה של בדיקות.

בבייג'ינג ובשנחאי נבדקים כל הנוסעים הזרים. בנמלי התעופה בדרום קוריאה ובטאוויאן נבדקים נוסעים שמגיעים ממדינות שמוגדות כבעלות סיכון גבוה דוגמת ספרד או ארה"ב.

ומה בישראל? כאן לא מבצעים בדיקות בשדה התעופה, למרות ממצאים שפורסמו על-ידי מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, לפיהם יש עלייה במספר ההדבקות בקורונה שמקורן בחוזרים מחו"ל - מ-16 הדבקות ב-4 באפריל ל-90 הדבקות ב-9 באפריל. עוד מציינים בדוח כי ייתכן שחלק מהנדבקים הגיעו מניו יורק. זאת, בשעה שטיסות סדירות מניו יורק לנוסעים ימשיכו כסדרן.

הנוסעים שנוחתים בנתב"ג בטיסות הספורות שעוד מתקיימות יעברו בדיקת חום על-ידי נציגי מד"א,. אם יתגלה כי יש להם תסמינים המחייבים אשפוז, הם יועברו לבתי חולים. מי שאין לו תסמינים יועבר על-ידי הסעות של פיקוד העורף למלונית לשם בידוד. אחרי תוצאה שלילית בבדיקה בתום שהייה של 14 יום, הם יוכלו להשתחרר לבתיהם.