Wix מאשררת את התחזית לרבעון הראשון, אך לא את התחזית השנתית

המנכ"ל אברהמי: "בזמנים אלה של קושי כלכלי, אנשים פונים ל-Wix ליצור מיזמי אונליין" • ב-Wix מזהים חולשה במספר ורטיקלים שהיא מספקת, כמו בתחומי האירועים והמלונאות

אבישי אברהמי, מנכ"ל Wix / צילום: איל יצהר
אבישי אברהמי, מנכ"ל Wix / צילום: איל יצהר

חברת האינטרנט Wix מאשררת את התחזית שלה לרבעון הראשון. במכתב למשקיעים ששלח היום (ב') מנכ"ל החברה אבישי אברהמי, הוא כתב כי "תמיד האמנו שהפלטפורמה שלנו תציג ביצועים טובים בזמן משבר כלכלי. בעוד שהמידע שאספנו עד כה מוגבל וראשוני, אנו כבר יכולים לראות עדויות לכך שזה נכון, הכוללות שימוש מוגבר במוצרים רבים שלנו". בין היתר ציין אברהמי שהחל מאמצע חודש מרץ, החברה רואה עלייה במספר המשתמשים הרשומים, מנויי הפרימיום (המשלמים), והגבייה באזורים גיאוגרפיים שונים. במקביל, ישנו גידול במספר ביטולי המנויים בשבועות האחרונים, אך לדברי אברהמי ביטולים אלה קוזזו בזכות הצמיחה שצוינה וכך צפוי גם בעתיד.

ב-Wix מזהים חולשה במספר ורטיקלים שהיא מספקת, כמו בתחומי האירועים והמלונאות, ומציינים גם שההשפעה של הסביבה הנוכחית על יוזמות חדשות שביצעה עדיין לא ברורה. על רקע כל הגורמים הללו, ב-Wix סבורים שיציגו ברבעון הראשון נתוני הכנסות וגבייה שתואמים לתחזית שפרסמה החברה בפברואר. Wix  העריכה אז שתציג הכנסות של 215-217 מיליון דולר, וגבייה של 247-249 מיליון דולר - צמיחה של כ-24% ביחס לרבעון המקביל.

עם זאת, אברהמי מוסיף כי "בשל האי ודאות הברורה בכלכלה העולמית, מוקדם לעדכן את התחזית שלנו קדימה". Wix פרסמה בפברואר תחזית שנתית להכנסות של 946-956 מיליון דולר, צמיחה של כ-25% מ-2019, ולתזרים חופשי של 155-162 מיליון דולר. תחזית לא מאושררת כעת ו-Wix תפרסם עדכון בנוגע אליה עם פרסום הדוחות הרבעוניים באמצע מאי.

"בזמנים אלה של קושי כלכלי, כשהאבטלה הגלובלית ממשיכה לעלות, אנשים ועסקים פונים ל-Wix ליצור מיזמים חדשים אונליין", כתב אברהמי במכתב. לדבריו, עם מעל 1,600 עובדי מו"פ, המהווים מעל 50% מהעובדים בחברה, Wix היא אחת מהחברות בעלות יכולות הפיתוח המהירות והחזקות בתעשייה. עוד הוא הוסיף כי "המודל העסקי שלנו מספק לנו יציבות וראות (visibility) - מעל 95% מההכנסות שלנו מגיעות ממנויים". להערכתו, Wix נמצאת בעמדה טובה לנצל את ההזדמנויות שיצוצו.

Wix מספקת פתרונות להקמה וניהול של אתרי אינטרנט, בעיקר עבור עסקים קטנים. החברה נסחרת בנאסד"ק בשווי 5.9 מיליארד דולר.