עליות בנעילת המסחר בוול סטריט, הנאסד"ק זינק ב-4%; אמזון מזנקת לשיא כל הזמנים

עם קרוב ל-2 מיליון מקרי קורונה בעולם, כאשר רבע מהם מגיע מארה"ב, הנשיא טראמפ הודיע כי הוא מתקרב להשלמת מתווה לפתיחת המשק בארה"ב • אמזון עלתה בלמעלה מ-5% לשיא כל הזמנים • המדדים המובילים באירופה ננעלו במגמה מעורבת

בורסת וול סטריט / צילום: Associated Press
בורסת וול סטריט / צילום: Associated Press

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

נעילה חיובית מובהקת בסיום המסחר הערב (ג') בבורסות וול סטריט, בהובלת מדד הנאסד"ק שזינק בכ-4%, מובל על ידי מניות הטק ובראשן אמזון שעלתה בלמעלה מ-5% והגיעה לשיא כל הזמנים.

מדד הדאו עלה ב-2.4% וה-S&P 500 קפץ בכ-3%, זאת על רקע הודעתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי הוא קרוב להשלמת תוכנית לפתיחה מחודשת של המדינה.

20:35

נמשכות העליות בוול סטריט בהובלת הנאסד"ק שקופץ ב-3.6%, מובל ע"י אמזון שמזנקת ב-5.4% לשיא כל הזמנים. מדד ה-S&P 500 עולה ב-2.6%, מובל ע"י מניות הטק, הדאו עולה ב-500 נקודות.

בורסות אירופה ננעלו בעליות, עם התגברות האופטימיות בקרב המשקיעים במשבר מגפת הקורונה. 

ה-Stoxx 600 נסגר בעליות של כ-0.6%, כאשר המדדים העיקריים ננעלו בטריטוריה חיובית ברובה. 

מדינות אירופה, ביניהן איטליה וספרד שנפגעו באופן הקשה ביותר מהמגפה, מחפשות כעת דרך להסיר מהמגבלות שהטילו לאור העובדה שמספר הנדבקים החדשים והקורבנות במגמת ירידה.

בורסת גרמניה ננעלה בעליות של למעלה מ-1%, פריז ננעלה בעליות של כ-0.4%, בורסות לונדון ואיטליה ננעלו בירידות.
 

18:20

נמשך הסנטימנט החיובי בבורסות וול סטריט לאור התעודדות המשקיעים מהצהרת טראמפ והתקווה מהתחזיות האופטימיות לגבי השתלטות על מגפת הקורונה.

מדד הדדאו ג'ונס עלה בלמעלה מ-300 נקודות, או 1.5%. מדד ה-S&P 500 טיפס ב-1.9%, הנאסד"ק עלה ב-2.6%. 

מדד ה-S&P 500 נמשך מעלה ע"י מדדי הטכנולוגיה והנדל"ן, בהובלת אמזון שעלתה לשיא כל הזמנים. מיקרוסופט ואפל כבר נמצאות מעל לשווי של טריליון דולר, ומתקרבות לשיא.

16:30

בורסות וול סטריט נפתחו בעליות חדות לאור ההצהרה של טראמפ כי הוא קרוב לגיבוש תוכנית שתפתח את המשק לפעילות, ובפתח עונות הדוחות. 

מדד הדאו ג'ונס התרומם ב-510 נקודות, או 2.2%, מובל ע"י ג'ונסון&ג'ונסון. מדד ה-S&P 500 טיפס ב-2.2% בהובלת ממניות הטק והנדל"ן, והנאסד"ק עלה ב-2.4%.

 

14:50

בורסות אירופה נסחרות כעת במגמה מעורבת. בלונדון הפוטסי כעת משיל 0.7%, בצרפת הקאק נסחר ביציבות ובגרמניה הדאקס עולה בכ-1%. 

החוזים למדדים המובילים בוול סטריט עולים כעת בעד כ-1.5% לאור ההצהרה של טראמפ כי הוא קרוב לגיבוש תוכנית שתפתח את המשק לפעילות. 

יצרנית האופנה המחויטת בגיר גרופ שנסחרת בבורסה בלונדון, הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בקשה למתן סעד זמני של הקפאת הליכים ומינוי נאמן, על רקע משבר הקורונה שפגע בעסקיה. השופט יעקב פרסקי אישר את הבקשה ודיון נקבע ל-21 באפריל.  בגיר גרופ נסחרת בשווי של 1.5 מיליון פאונד ומנייתה הייתה בהשעייה ממסחר בימים האחרונים, לבקשת החברה, וזאת על רקע בחינת כל האפשרויות על רקע המשבר. ההשעייה ממסחר נמשכת גם כעת. 

11:10

המדדים המובילים בבורסות אירופה נסחרים כעת ביציבות עם תנודתיות חיובית. בלונדון הפוטסי נסחר ביציבות, בגרמניה הדאקס עולה בכ-1%. הפוטסי האילקי עולה גם הוא בכ-1% כאשר הפרסום היומי בדבר מקרי הקורונה החדשים במדינה ממשיך לרדת בהדרגה.

כמו כן, באסיה מדד שנחאי ננעל בעליות של 1.5% ובהונג קונג הבורסה ננעלה בעליות של 0.46%. 

10:15

המסרים החיוביים מוושינגטון על פתיחת המשק האמריקאי מהדהדים גם לשווקים הפיננסיים באירופה. המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר בעליות שערים כאשר הדאקס בגרמניה מזנק ביותר מ-3%, הפוטסי הבריטי מזנק בכ-0.8%, והקאק הצרפתי עולה ב-0.77%.

09:00

החוזים העתידיים של המדדים המובילים בוול סטריט עולים כעת בעד כ-1.6% וזאת על רקע הודעתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי הוא קרוב להשלמת תוכנית לפתיחה מחודשת של המדינה.

הודעתו של של נשיא ארה"ב לסוגיה מגיעה עם המשך של פרסום נתוני הידבקות שאינם מעודדים במיוחד כאשר רק אתמול דיווחה ארה"ב על תוספת של כ-26 אלף מקרים חדשים. מסך מקרי הקורונה בעולם (1,925,541), יותר מרבע מהמקרים מגיע מארה"ב.

בנוסף, הבורסה ביפן ננעלה הבוקר בזינוק חד של כ-3.15%. 

07:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בשעה זו בעליות שערים במדדים במובילים. כך, בטוקיו הניקיי מוסיף הבוקר לערכו למעלה כ-2.5%, בסין מדד שנחאי מוסיף כעת לערכו כ-0.7%, בהונג קונג ההנג סנג מטפס כעת ב-0.65%. הסנטימנט החיובי בשווקים הפיננסיים באסיה מגיע ככל הנראה על רקע דיווחה של בייג'ינג על נתוני יצוא שעקפו את התחזיות ועל רקע ירידה משמעותית במקרי הקורונה בחלק מהמדינות באסיה.

בסינגפור, הבורסה מזנקת ב-2.5% וזאת על אף העדכון על זינוק חד של 368 מקרי קורונה ביממה האחרונה.

כמו כן, הדולר רושם היחלשות ממותנת הבוקר כאשר הין היפני מתחזק הבוקר בכ-0.1% ושערו עומד על 107.73 לדולר. האירו מתחזק בכ-0.3% ושערו עומד על 1.0947 דולר.

בגזרת הסחורות: הזהב עולה הבוקר ב-0.88% ומחירו לאונקיה עומד על  1,777.10 דולר. מחירה של חבית נפט מסוג WTI עולה הבוקר ב-1.5% ל-22.75 דולר. 

המסחר אמש בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת: מדד S&P 500 איבד כ-1%, הנאסד"ק הוסיף 0.5% לערכו ומדד דאו ג'ונס איבד 1.4%.