פגישה בת 7 שעות בין גנץ לנתניהו הסתיימה ללא הסכמות

העובדה שלא הצליחו במסגרת של 7 שעות לגבור על הפערים שנותרו בין הצדדים אינה מבשרת טובות • במוצאי החג יוותרו לצדדים כ-3-4 שעות להתדיין, שכן מחר בחצות תפקע הארכת המנדט שקיבלו שניהם מן הנשיא

בנימין נתניהו מול בני גנץ / צילום: Ariel Schalit, Associated Press
בנימין נתניהו מול בני גנץ / צילום: Ariel Schalit, Associated Press

הליכוד וכחול לבן מנצלים את 48 השעות הנוספות למו"מ שהעניק להם הנשיא להמשך הפגישות בין נתניהו לגנץ. אולם, היום בצהריים יצא גנץ מבית ראש הממשלה בירושלים אחרי פגישה שנמשכה כ-7 שעות וללא הסכם להקמת ממשלה.

בפגישה הארוכה שנערכה בירושלים השתתפו מלבד נתניהו וגנץ גם השר יריב לוין; יו"ר חברת אאורה עו"ד יעקב אטרקצ׳י; ועו"ד מיכאל ראבילו, שותף במשרד שמרון-מלכו. מן הצד של כחול לבן השתתפו בפגישה גם ח"כ גבי אשכנזי; ח"כ אבי ניסנקורן; עו"ד אבי ליכט; הוד בצר ומעיין ישראלי.

בסיום הפגישה שלחו הדוברים של שני האישים הודעה זהה, לפיה החליטו להמשיך את המו"מ מחר בערב.

העובדה שלא הצליחו במסגרת של 7 שעות לגבור על הפערים שנותרו בין הצדדים, אינה מבשרת טובות. נתניהו וגנץ מתווכחים מזה ימים מספר על מבנה הוועדה למינוי שופטים, כאשר נתניהו רוצה לבטל את האפשרות שנציג האופוזיציה יהיה חלק מן הוועדה. מטרתו היא להשפיע על המינויים לבית המשפט העליון בעוד כשנה.

מוקד ויכוחים נוסף הוא התמודדות עם פסיקת בג"ץ עתידית (אם תהיה כזו) שתשלול ממנו את האפשרות להקים את הממשלה ה-35, וזאת בשל עובדת היותו נאשם בפלילים העומד לדין במשפט שאמור להיפתח ב-24 במאי. גנץ ככל הנראה כבר הסכים שאם בג"ץ יפסוק כך, הרוטציה לא תתממש, והמדינה תצא למערכת בחירות מועד ד'. אולם בליכוד מעדיפים לחוקק פסקת התגברות שתעקוף את פסיקת בגץ.

במוצאי החג יוותרו לצדדים כ-3-4 שעות להתדיין, שכן מחר בחצות תפקע הארכת המנדט שקיבלו שניהם מן הנשיא והזירה תעבורה ל-120 ח"כים, כש-61 ח"כים אמורים לצרף חתימות ולהמליץ על מועמד.