ארגונים יהודיים בפנייה לגנץ, אשכנזי ופרץ: אל תבצעו סיפוח חד צדדי

על המכתב חתומים ראשי ארגון ג'יי סטריט, שלום עכשיו ארה"ב, הקרן החדשה לישראל, הברית העולמית של מרצ, ארגון רבנים למען זכויות אדם וארגונים נוספים • "המהלך הזה עתיד להתרחש לללא מו"מ עם הפלסטינים, בניגוד להחלטות האו"ם והחוק הבינלאומי"

בני גנץ ובנימין נתניהו / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
בני גנץ ובנימין נתניהו / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ארגונים יהודיים מרחבי העולם, המזוהים ברובם עם הצד הליברלי פרוגרסיבי פנו בימים האחרונים במכתבים ליו"ר הכנסת ח"כ בני גנץ, יו"ר ועדת חוץ ובטחון ח"כ גבי אשכנזי ויו"ר מפלגת העבודה, חבר הכנסת עמיר פרץ, בבקשה שהם יתנגדו לסיפוח חד צדדי.

"פסח הוא העת להרהר במחויבותנו לחירות, צדק, בטחון ושאיפה לבית לאומי" הם כתבו, "וכעת יש איום ממשי לערכים הללו. לפי דיווחים על טיוטת ההסכם הקואליציוני, ממשלת החירום שאתם מציעים, תעביר בכנסת במהלך 3 החודשים הקרובים חוק שיספח חלקים של הגדה המערבית".

"המהלך הזה עתיד להתרחש לללא מו"מ עם הפלסטינים, בניגוד להחלטות האו"ם והחוק הבינלאומי. רוב רגיל בכנסת יסגור את האפשרות בפני פתרון שתי המדינות" הם כתבו.

על המכתב חתומים ראשי ארגון ג'יי סטריט, על כל שלוחותיו בארה"ב ובאירופה (J-Call), שלום עכשיו ארה"ב, הקרן החדשה לישראל, הברית העולמית של מרצ, ארגון רבנים למען זכויות אדם, ארגון עמינו על כל שלוחותיו בארה"ב, קנדה ואוסטרליה (ארגון המחובר בעקיפין למפלגת העבודה), וכן ארגונים יהודים נוספים מדרום אפריקה, קנדה, אורגואי ועוד. קבוצת הארגונים הזו פועלת בשיתוף פעולה תחת ארגון גג הקרוי "לינק".

לדבריהם, הסיפוח המתוכנן, אשר בישראל מכנים אותו החלת ריבונות על הישוביים היהודים ביו"ש לרבות על דרכי הגישה והכבישים אל היישובים, משמעו "הרחבת הכיבוש ושלילת זכותם של הפלסטינים להגדרה עצמית".

הם מציינים כי הסכם השלום עם מצרים בן ה-40 שנה והסכם השלום עם ירדן בן 25 שנה הביאו להפחתת האיומים על ישראל משתי מדינות אלה. "ירדן, מצרים, לבנון וערב הסעודית וגם מדינות המפרץ לא ימשיכו לשבת בצד ולא יקבלו את ההפרה הבוטה של משפט וצדק. המהלך עשוי להוביל גם לא אי יציבות פנימית והתפרצויות אלימות של הפלסטינים בתוך ירדן".