אושרה במקומית תוכנית קבוצת חג'ג' לבניית 855 דירות בצפון ת"א

בימים האחרונים אושרה תוכנית העיצוב של הפרויקט, שכחלק ממנה אף הוגדלה כמות הדירות בפרויקט • בחברה או בעירייה ציינו כי בשלב זה טרם נעשה תחשיב לגובה היטל ההשבחה בפרויקט

פרויקט בנייה של קבוצת חג'ג' להקמת מאות דירות בצפון תל אביב מתקדם. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב אישרה את תוכנית העיצוב שהגישה הקבוצה עבור שלושה מגרשים במערב רחוב איינשטיין (שמספריהם 33א, 35, ו-36א). מדובר בפרויקטים שונים שקודמו כתוכנית בניין עיר אחת (תא/4695). כעת, לאחר שהתוכנית עברה מספר גלגולים היא כוללת בנייה של 855 דירות.

שלושת המגרשים נרכשו על ידי הקבוצה בסדרת עסקאות שהתקיימו בין השנים 2016 ו-2017. עבור חלקה במגרשים שילמה הקבוצה כ-440 מיליון שקל. מי שמחזיקה בחלק מהזכויות לצידם היא המדינה באמצעות רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). בעת רכישת המגרשים זכויות הבנייה היו נמוכות בהרבה. לאור הגדלת הזכויות בקבוצת חג'ג' צפויים לשלם היטל השבחה משמעותי, אלא שמפניית "גלובס" לחברה או לעירייה נמסר כי בשלב זה טרם ידוע מה גובהו.

לפי התוכנית ברחוב איינשטיין 33א ייבנו 215 דירות, במספר מבנים, שהגבוה בהם יהיה מגדל מגורים בגובה 30 קומות. במגרש סמוך שברחוב איינשטיין 35 ייבנו 300 דירות, וגם כאן ייבנה מגדל בגובה זהה. במגרש השלישי ייבנו 340 דירות. חלק מהמבנים שייבנו יכללו שטחי מסחר. בסך-הכול כוללת התוכנית אפשרות לבניית 23 אלף מ"ר מסחריים, וכן שטחי ציבור בהיקף של כ-8,350 מ"ר.

תמהיל הדירות כולל שלושה סוגי דירות. שליש ייבנו בשטח עיקרי של עד 80 מ"ר. שליש נוסף בשטח עיקרי של 110-80 מ"ר. השאר ייבנו עם שטח עיקרי של מעל 110 מ"ר. התוכנית כוללת שפ"פ (שטח ירוק שיוקם ויתוחזק ע"י דיירי הפרויקט) לשימוש הציבור במפלס השכונה ומערכי ירידה מונגשים (מדרגות ומעלית) להולכי רגל ורוכבי אופנים ממפלס השכונה לשצ"פים במפלס רחוב איינשטיין המתוכנן כרחוב עם חזית מסחרית.