נגיף הקורונה | סיקור שוטף

12,758 נדבקים בארץ; מניין הקורבנות עלה ל-142

הדיון בממשלה על הקלות בשתי הערים יתקיים רק בהמשך היום • היקף הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-12,758 בני אדם - מתוכם 9,464 במצב קל, 158 במצב בינוני ו-181 במצב קשה • 142 בני אדם נפטרו מהנגיף • היקף הנדבקים בעולם עומד על 2,144,719

מחסום משטרתי בבני ברק בשבוע שעבר / צילום: Ammar Awad, רויטרס
מחסום משטרתי בבני ברק בשבוע שעבר / צילום: Ammar Awad, רויטרס

21:13

איגוד רופאי בריאות הציבור: תהליך קבלת ההחלטות בקורונה מחייב תיקון דחוף

הערב, בוובינר של איגוד רופאי בריאות הציבור יחד עם בתי הספר לבריאות הציבור, הוצגו ונדונו לפחות חמש אסטרטגיות שונות ליציאה מההסגר. למעלה מ-250 מומחים בבריאות הציבור בישראל השתתפו בדיון.

בצד דרכים ואפשרויות שונות להמשך ההתמודדות, יש קונצנזוס לגבי הצורך הדחוף בתיקון ליקויים חמורים בתהליך קבלת ההחלטות.

כיום אין הגדרת מטרות ויעדים מוגדרים בהתמודדות עם האירוע, אין תכנון אסטרטגי, אין ניטור שיטתי, אין מספיק שקיפות לגבי הנתונים ואופן קבלת החלטות ואין מעורבות מספקת של אנשי מקצוע בבריאות הציבור. ההסגר הנוכחי גורם לנזק חמור לבריאות הציבור שאינו נמדד. יש לאפשר לאנשים לעסוק בפעילות גופנית, לצאת לטבע, להפחית מתח וחרדה, לקבל טיפול רפואי ולצעירים בריאים - לחזור לעבודה.

20:55

משרד הבריאות מעדכן כי היקף הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-12,758 בני אדם - מתוכם 9,464 במצב קל, 158 במצב בינוני ו-181 במצב קשה, מהם 137 מונשמים. מספר הקורבנות מהנגיף בישראל עלה ל-142.

19:05 

מהמרכז הרפואי פדה-פוריה נמסר: "לצערנו, לפני שעה קלה נפטרה חולת קורונה בת 82. החולה הגיעה מבית אבות ביבניאל. היא אושפזה במצב קשה והייתה מונשמת ומורדמת מאז 10 באפריל. היא סבלה ממחלות רקע מרובות. צוות המרכז הרפואי מביע צער כבד ומשתתף בכאבה של המשפחה". 

מדובר בנפטר ה-15 מבית האבות ביבניאל. בכך עולה מספר הנפטרים מנגיף הקורונה בישראל ל-143. 

15:00

איגוד רופאי בריאות הציבור והחברה להגנת הטבע מבקשים מהממשלה לאפשר יציאה אל הטבע והמרחבים הפתוחים לצורך פעילות גופנית. במכתב, אליו חתומים יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור פרופ' חגי לוין ומנכ"לית החברה להגנת הטבע איריס האן, נכתב כי "אנו בטוחים שפעילות זו חיונית לגוף ולנפש והיא חלק בלתי נפרד מבניית החוסן הלאומי שלנו. כאשר מתחילים לדבר על הקלות - אחד הצעדים החיוניים ביותר לשינוי, הוא מתן אפשרות לפעילות בשטחים פתוחים. מדינות רבות שהפעילו אמצעי סגר שונים, עדיין מאפשרות לציבור לשהות בחוץ, תוך הקפדה על ריחוק פיזי - ניתן לעשות זאת גם בישראל ויש דרכים לווסת ולפקח על כמות ומרחק בין שוהים באתרי טבע".

12:55

ישיבת צוות השרים, שבה ידונו בהקלות על המגבלות בערים ירושלים ובני ברק, תתכנס אחר הצהריים היום, אולם משטרת ישראל כבר קיפלה את מרבית המחסומים שהוצבו בכניסות לעיר בני ברק ובין שכונות בירושלים.

לפני שבועיים הוכרזו אזורים מסויימים כ"אזור מוגבל" בשל ריבוי חולי קורונה בשכונות בשתי הערים. לפי אותה ההכרזה, מיום 2 באפריל, באזור מוגבל נאסרה כניסה ויציאה, כדי למנוע את התפשטות המחלה מחוץ לאזור. החריגים איפשרו יציאה למטרות ביקור רופא, העברת ילד בין הורים גרושים וביצוע עבודות חיוניות. כעת, ההקלה שתידון היום תאפשר יציאה לעבודה של תושבי השכונות (ובלבד שמקומות העבודה אינם עולים על התכנסות של 10 אנשים והנוכחים מקפידים על ריחוק של 2 מטר).

באשר לעיריית בני ברק, הוחלט כי העירייה תדאג לפינויים שלל 700 חולים מתוך שטח העיר למלונות המיועדים לבידוד חולי קורונה. העירייה תעמיד איש קשר לכל בניין ובניין ממנו צריך לפנות חולים. בטיוטת ההחלטה לוועדת השרים נאמר ש"נוכח השיפור בנתוני התחלואה מאז ההכרזות הקודמות ונוכח הודעת העירייה על פינוי 700 חולים, תחליט ועדת השרים להקל משמעותית במגבלות על העיר בני ברק ולתחום את מגבלות הכניסה והיציאה מהעיר אך ורק באמצעות תחבורה ציבורית". אזור התעשיה הצפוני של העיר בני ברק, יוחרג מן ההחלטה כיון שאין בו תחלואה.

בתוך כך, מספר הקורבנות עלה ל-141. מביה"ח השרון נמסר כי "לצערנו בבי"ח השרון נפטר גבר בן 76 שהיה מונשם. סבל ממחלות רקע".

9:45

היקף הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-12,591 בני אדם - מתוכם 9,481 במצב קל, 172 במצב בינוני ו-174 במצב קשה, מהם 140 מונשמים. עם זאת, יש לציין כי נכון לאתמול ישנם 6 מונשמים כרונים שהגיעו מבתי אבות (כלומר היו מונשמים לפני שחלו בקורונה). מספר הקורבנות מהנגיף בישראל עלה ל-140.

2,624 בני אדם החלימו ושוחררו לביתם.

ברחבי העולם ישנם 2,084,596 נדבקים, מתוכם 515,243 הבריאו, ו-134,677 מתו.