גמלאי משרד התקשורת תובעים את המשרד על שזנח אותם

בתביעה שהגישו לבית הדין לעבודה טוענים הגמלאים כי משרד התקשורת העביר מיליוני שקלים שנועדו לרווחתם לחברת דואר ישראל, כדי שהיא תמלא את האחריות על פעילות הרווחה שלהם

עורכי הדין יגאל לוי וחיים גרון / צילום: תמונה פרטית, שלומי יוסף
עורכי הדין יגאל לוי וחיים גרון / צילום: תמונה פרטית, שלומי יוסף

גמלאי משרד התקשורת הגישו לבית הדין לעבודה תביעה נגד המשרד. התביעה הוגשה על רקע ניסיון כושל של קבוצת גמלאים לגרום למשרד התקשורת לקיים את חובותיו כלפי גמלאי המשרד כקבוע בחוק.

קדמו לתביעה ניסיונות של הגמלאים להגיע להבנות מול הנהלת המשרד כדי שיכירו בהם כגוף עצמאי ומתוקצב השייך למשרד התקשורת, וזאת במקום המצב כיום, בו לטענת הגמלאים מועבר כל התקציב המיועד להם לחברת דואר ישראל, שאמורה לתת להם את הפתרון.

לטענת הגמלאים, משרד התקשורת מתעלם בשנים האחרונות מבקשות חוזרות ונשנות לקיים את חובותיו כלפיהם.

באמצעות עורכי הדין חיים גרון ויגאל לוי, שניהם יוצאי המשרד, דורשים הגמלאים לחייב את משרד התקשורת לקיים את הוראות התקש"יר הנוגעות לגמלאים, למנוע מהמשרד להעביר תקציב המיועד לרווחת הגמלאים ופעולותיהם לחברת הדואר, ולחייב את נציבות שירות המדינה ואת משרד האוצר לוודא ולפקח שהוראות אלה מתקיימות.

בתביעה מתארים הגמלאים כיצד במשך שנים הועברו מיליוני שקלים מקופת משרד התקשורת לקופת חברת דואר ישראל עבור הטיפול בהם. לתביעה צורפו מסמכים המוכיחים לכאורה כי משרד התקשורת פעל בחוסר תום-לב, כאשר ידע על העברת הכספים לדואר ישראל, ולא מנע זאת למרות פניות חוזרות ונשנות של הגמלאים.

מפרטי התביעה עולה כי מתנהלת חקירה של רשם התאגידים ביחס להתנהלות מול עמותת גמלאי הדואר. 

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "כתב התביעה טרם התקבל במשרד. כשיתקבל, נגיב כמקובל בבית המשפט".