אנודות גייסה 35 מיליון דולר ומתכוננת לרבעונים של אי וודאות: "עשינו קיצוץ של 20-25% בהוצאות"

גיוס ההון מביא את סך גיוסי החברה ל-62 מיליון דולר • החברה מעסיקה כיום 67 עובדים, מתוכם כ-40 בישראל, ובשל הצורך בצמצום הוצאות ברבעון הקרוב, לא מתכוונת להעסיק בשלב זה עובדים חדשים בעקבות הגיוס

דוד דריי, מייסד שותף ומנכ"ל אנודות / צילום: אנודות
דוד דריי, מייסד שותף ומנכ"ל אנודות / צילום: אנודות

חברת הסטארט-אפ הישראלית אנודות (Anodot) הודיעה היום (ה') כי השלימה סבב גיוס של 35 מיליון דולר, בהובלת זרוע ההשקעות של אינטל, אינטל קפיטל. לצד הגיוס, הודיעה אנודות על קיצוץ של כ-20-25% בהוצאותיה על שכר, שיווק ושירותי ענן, בשל צפי לירידה של שיעור דומה בהכנסותיה ברבעונים הקרובים בעקבות משבר הקורונה.

גיוס ההון מביא את סך גיוסי החברה ל-62 מיליון דולר, והשתתפו בו גם סופטבנק וונצ'רס אסיה, זרוע ההון סיכון של הענקית היפנית המנהלת למעלה ממיליארד דולר ומתמקדת בהשקעה בחברות בינה מלאכותית. עוד השתתפו בסבב סמסונג NEXT, לה מזון והמשקיעים הראשונים בחברה קרן ההשקעות דיסרפטיב של טל ברנוח, רדליין קפיטל הלונדונית, וקרן אלף.

אנודות הוקמה בשנת 2014 על ידי דויד דריי, המכהן כמנכ"ל החברה, שי לנג שמכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה, ועירא כהן, סמנכ"ל מדעי הנתונים בחברה. לפי הודעת החברה על הגיוס, היא מפתחת פלטפורמת ניתוח נתונים עסקיים המבוססת על טכנולוגיות למידת מכונה לא מפוקחת. הפלטפורמה מנטרת מדדים עסקיים של ארגונים במטרה לספק התראות כאשר ישנה פגיעה בהכנסות בשל אופן הקצאת המשאבים הארגוניים או המבנה של תהליכים עסקיים שונים.

החברה מעסיקה כיום 67 עובדים, מתוכם כ-40 בישראל, ובשל הצורך בצמצום הוצאות ברבעון הקרוב, לא מתכוונת להעסיק בשלב זה עובדים חדשים בעקבות הגיוס. "הגיוס הוא גיוס ארוך טווח שנועד לשנתיים קדימה. כרגע אנחנו בחצי שנה שמרנית בהיבט של הוצאות, עשינו לפני שבועיים קיצוץ בשכר העובדים, מתוך כוונה לנהוג בזהירות בזמנים אלה של אי וודאות יוצאת דופן. קיצצנו להנהלה שיעור מסויים מהשכר ולעובדים שיעור נמוך יותר, וכן בשיווק והוצאות ענן", אומר דריי בשיחה עם "גלובס". "הקיצוץ הוא זמני עד שדברים יתבהרו, ובינתיים בכל רבעון נעשה חישוב מסלול מחדש. ברגע שנזהה שהדברים בשוק התייצבו, אנחנו נגדל, ונגדל בצורה מסיבית".

ההון שגויס נכנס לקופת החברה לפני כשבוע, בעיצומו של משבר הקורונה, אך החברה החלה את גיוס הסבב כבר לפני חמישה חודשים, הוא מספר. לדבריו, הקורונה לא פגעה ביכולת החברה לגייס ואף הפוך מכך: "למרות מצב הקורנה, סופטבנק הגדילו את החלק שלהם תוך כדי הסבב", הוא אומר. לדבריו, שווי החברה לא נפגע כתוצאה מהמשבר, אך הוא אינו חושף את השווי לפיו נעשה הגיוס.

כיום, החברה משרתת לקוחות מתחומי הפינטק, הבריאות הנסיעות השיתופיות, התיירות, הטלקומוניקציה והקמעונות המקוונת. "אין ספק שאנחנו רואים היום זהירות בקרב הלקוחות ורואים שחברות רוצות להיות יותר בטוחות שההוצאה שהן מוציאות תניב החזר על ההשקעה", הוא מספר. לדבריו, "בתחומי התיירות ושיתוף הנסיעות יש האטה, ובאותה הנשימה הייתי אומר שאנחנו רואים בתחומים מסויימים כמו טלקומוניקציה ובנקים לא רק שאין האטה, אלא גם יש חוזים חדשים וגדילה של שימוש בתוך אותן חברות".

דריי לא חושף גם את הכנסות אנודות, אך לדבריו, העובדה שהחברה מפתחת פלטפורמה שמשרתת לקוחות במגוון תעשיות, היא הסיבה לכך שהכנסות החברה צפויות להיפגע ב-30% ולא יותר מכך: "יש מוצרים שמיועדים רק לסקטור מסויים, אבל אנחנו פלטפורמה רוחבית, לשימוש במגוון שימושים בכל התעשיות, וזה נותן לנו את החוסן הנדרש בימים האלה, כך שהפגיעה (בהכנסות, י"י) היא רק 20-30% ולא יותר מכך".

אנתוני לין, סגן נשיא ומנכ"ל בכיר של אינטל קפיטל, שהובילה את סבב הגיוס, סבור שהביקוש למוצר של אנודות צפוי אף לעלות בשל משבר הקורונה. "הדינמיקה המשתנה בשוק מחייבת חברות להתייעל. המודל המוכח של אנודות לתשואה על ההשקעה, ופתרון הניטור שלה המבוסס על למידת מכונה, מסייעים לארגונים לחסוך ולטייב עלויות", נמסר מטעמו בהודעת החברה.