לאחר עיכובים: התקבל האישור למכירת מלאנוקס בכ-7 מיליארד דולר

חברת אנבידיה, הרוכשת, הודיעה כי התקבל היום אישור הרגולטור הסיני, לאחר שכבר התקבלו כל האישורים לעסקה שעליה הודיעו החברות לפני יותר משנה • העסקה תושלם ב-27 באפריל

איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס / צילום: יוסי צבקר
איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס / צילום: יוסי צבקר

בעיכוב של כארבעה חודשים התקבל היום (ה') האישור למכירת חברת הטכנולוגיה הישראלית מלאנוקס  ל-Nvidia , תמורת 7.36 מיליארד דולר במזומן, כך הודיעה היום אנבידיה. העסקה תושלם ב-27 באפריל. החברות הודיעו על העסקה ביניהן לפני יותר משנה, ולאחר שהתקבלו כל האישורים המתינו החברות עד כה רק לאישור הרגולטור הסיני, שהתקבל היום.

שתי החברות אומנם קיוו להשלים את העסקה עד סוף 2019, אך סעיף בהסכם ביניהן קבע שאם העסקה לא תושלם עד דצמבר 2019, ניתן יהיה להאריכו עד חודש יוני 2020 במטרה לקבל את האישורים הרגולטוריים הנדרשים. העיכובים בקבלת האישור הסיני יוחסו בעיקר למלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, ולאחר מכן במידה מסוימת גם להשפעת התפרצות הקורונה.

מלאנוקס, שהוקמה ומנוהלת על-ידי איל וולדמן, מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה. אנבידיה רוכשת את החברה בתמורה ל-125 דולר במזומן לכל מניית מלאנוקס, כלומר כ-6.9 מיליארד דולר או 7.36 מיליארד דולר כולל כל המניות החסומות, האופציות והתגמול ההוני מבוסס הביצועים אשר בידי העובדים.

מניית מלאנוקס ננעלה אתמול במחיר שנמוך בכ-2% ממחיר המניה בעסקה עם אנבידיה. בעלי המניות הגדולים במלאנוקס הם פידליטי עם כ-4.5% מהון המניות, כלל ביטוח  עם כ-3.7%, והגופים MFS ו-Alpine Associates עם כ-3.6% כל אחד. וולדמן מחזיק ב-3.5% ממניות החברה, ששוויין בעסקה הוא כ-238 מיליון דולר. "מצנח הזהב" שיקבל וולדמן במקרה שיעזוב לאחר שינוי הבעלות בחברה יגיע עד כ-31.6 מיליון דולר.

מלאנוקס סיכמה את שנת 2019 עם תוצאות פיננסיות חזקות: הכנסות של 1.3 מיליארד דולר, צמיחה של כ-22% לעומת 2018. הרווח הנקי החשבונאי שלה הסתכם ב-205 מיליון דולר והרווח על בסיס Non-GAAP הגיע ל-393 מיליון דולר. החברה ייצרה בשנה שעברה כ-425 מיליון דולר מפעילות שוטפת ובסוף השנה היו לה בקופה 876 מיליון דולר. אמנם ברבעון הראשון של 2020 הסביבה הכלכלית השתנתה באופן משמעותי לעומת 2019 על רקע מגפת הקורונה, אך מלאנוקס פרסמה מועד לפרסום הדוחות, עובדה שמשמעותה שלא צפויה אזהרת רווח.