השרים אישרו: 30% עובדים במשק, קנס על אי חבישת מסכה. ואילו חנויות ייפתחו?

שרי הממשלה התכנסו לדיון בהקלות עליהן הצהיר נתניהו ושפורסמו טרם אישורן • השינויים שאושרו: תתאפשר תפילה בחוץ של עד 19 איש ויציאה של עד 100 מטר מהבית, למעט מספורט שאושר עד 500 מטר • כמו כן, ייפתחו חנויות אלקטרוניקה, חומרי בניין ורהיטים

תושבים מתגודדים ברחוב למרות אזהרות משרד הבריאות / צילום: שלומי יוסף, גלובס
תושבים מתגודדים ברחוב למרות אזהרות משרד הבריאות / צילום: שלומי יוסף, גלובס

אחרי לילה של ויכוחים, בישיבת ממשלה שנמשכה בין 02:00 ל-07:00 בבוקר, הודיעו על אישור התקנות המקלות למצב החירום והחזרת המשק לתפקוד.

מרבית התקנות המקוריות עליהן הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני כינוס ישיבת הממשלה - נותרו בעינן. אולם חלו כמה שינויים קלים. מספר שרים, בראשם ארדן, ביקשו להפחית את גובה הקנס על אי חבישת מסכת פנים ולקבוע שהקנס לא יוטל לפני שניתנה לאדם התראה ראשונה. הקנס הורד מ-1,000 שקל ל-200 שקל.

בנוסף, השרים סמוטריץ' וארדן השיגו את העלאת מספר המתפללים יחדיו בשטח פתוח מ-10 ל-19.

ויכוח נוסף התקיים על נושא האישור לביצוע ספורט אישי במרחק של עד 500 מטרים ממקום המגורים. ארדן טען כי אין טעם כאשר אזורי המסחר העירוניים נפתחים, אך עמדתו נדחתה. "ממחר המרחב הציבורי הולך להיראות אחרת. כל הגבלה של מרחק היא לא רלוונטית. למשטרה אין יכולת לאכוף את זה", לדברי ארדן.

השר זאב אלקין היה היחיד שהצביע נגד התקנות, כיוון שלא התקבלה הצעתו להגנה מפיטורים ולפצות הורים לילדים קטנים שאחד מהם לא יגיע לעבודה כי מערכת החינוך לא שבה לפעילות.

שר החינוך רפי פרץ הביע התנגדות לפני הישיבה לעובדה שמשרד הבריאות וראש הממשלה הזדרזו לפרסמן במוצאי שבת.

באשר למשפחתונים, שר החינוך התנגד לתקנות החדשות, ודרש להחזיר את גילאי הגן ועד כיתה ג' ללמידה במתכונת של קבוצות קטנות. בעמדה זו תמכו השרים ארדן, אלקין, בנט ואקוניס. אולם, עמדתם נדחתה ועמדת משרד הבריאות התקבלה ברוב קולות.

עוד במהלך הדיון ביקש השר ארדן להגביל את מספר המשתתפים בהפגנות, אך נתניהו לא הסכים ואמר "אני לא יכול לצאת נגד זה כי בדרך כלל ההפגנות הן נגדי".