גורם בממשלה: תוך פחות משבועיים יחזרו מסגרות הגיל הרך לפעילות

שר העבודה אקוניס פנה לראש הממשלה, ראש המל"ל ושר הבריאות בהמלצה לפתוח את המסגרות הללו בהתאם לתכנית פעולה שהכין משרדו • דרישה דומה העלה השר אריה דרעי בפני נתניהו וצוות השרים שדן ביום חמישי בהקלות למשק • לפי המתווה הזה משפחתונים יוחזרו לפעילות מלאה

גן ילדים / צילום: עינת לברון
גן ילדים / צילום: עינת לברון

שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס ושר הפנים אריה דרעי לוחצים להחזיר לפעילות את כלל המסגרות לגיל הרך (עד גיל 3), כדי לסייע להורים העובדים. אקוניס פנה לראש הממשלה, ראש המל"ל ושר הבריאות בהמלצה לפתוח את המסגרות הללו בהתאם לתכנית פעולה שהכין משרדו. לפי המתווה הזה משפחתונים, שהינם מסגרות לעד 5 ילדים, יוחזרו לפעילות מלאה.

מעונות היום, יוחזרו לפעילות במתכונת מצומצמת בשיטת הרוטציה, בדומה למתכונת שתונהג בגנים ובבתי הספר.

לפי ההמלצה גננות ונשות צוות שהן מעל גיל 65 לא יחזרו לעבודה בשלב הזה ואם יהיה צורך יתגברו את המעונות במידת הצורך בסיוע שירות התעסוקה. לפי אקוניס, המודל המוצע, מאזן בין החזרת המערכת לשגרה וסיוע להורים העובדים, לבין שמירה על שלומם, בטיחותם והתפתחותן התקינה של הפעוטות וכן לשמירה על בריאותו של הצוות המטפל.

דרישה דומה העלה השר אריה דרעי בפני נתניהו וצוות השרים שדן ביום חמישי בהקלות למשק. דרעי הסביר, כי המשפחתונים הם מסגרת מוסמכת של מטפלות מקצועיות המעניקות טיפול טוב לילדים, לא פחות מהתארגנויות עצמאיות של הורים המבוססות על רצון טוב. בנוסף, מדובר באלפי נשים המייחלות לחזור לעבודה כאשר המשפחתונים הם מקור פרנסתן העיקרי.

בהודעה מטעם דרעי נאמר כי ראש הממשלה קיבל בחיוב את הבקשה וכך גם במשרד האוצר. עם זאת, מומחים מסויימים במשרד הבריאות הביעו התנגדות. בשיחה שקיים היום (א') שר הפנים דרעי עם סגן שר האוצר איציק כהן, סגן שר הרווחה משולם נהרי וכן עם חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ומשה ארבל, הוא הנחה אותם להכין מיידית תו תקן עבור המשפחתונים הכולל הנחיות והגבלות מיוחדות, וזאת כדי להשיב את המשפחתונים לעבודה בהקדם.

גורם ממשלתי בכיר אומר כי אם נתוני התחלואה הקשה מהקורונה ימשיכו להראות שיפור, נראה כי בתוך שבוע או מקסימום שבועיים תשוב לפעול בהגבלות מערכת החינוך לגיל הרך.