60% מהאמריקאים חוששים יותר מהקלה מוקדמת על הסגר, מאשר מהנזק הכלכלי

כך עולה מסקר של שערכו גופי תקשורת בארה"ב • הסקר מראה כי ייתכן שנגיף COVID-19 יוצר מחיצה מפלגתית • נסקרים שהזדהו כדמוקרטים חששו יותר מההקלות, רפובליקנים חששו פחות

 

מפגינים מוחים על הסגר מול בניין הקפיטול באולימפיה שבמדינת וושינגטון / צילום: LINDSEY WASSON, רויטרס
מפגינים מוחים על הסגר מול בניין הקפיטול באולימפיה שבמדינת וושינגטון / צילום: LINDSEY WASSON, רויטרס

האמריקאים חוששים יותר מהסרה מוקדמת מדי של הוראות השהייה בבית בגלל מגפת הקורונה, למרות שהן הביאו לסגירת עסקים, פיטורים המוניים, כך לפי סקר ה"וול סטריט ג'ורנל" ו-NBC News.

כמעט 60% מהנסקרים אמרו שהם חוששים שארה"ב תמהר מדי להקל את הסגרים, ורק כ-30% אמרו שהחשש הגדול יותר הוא הנזק הכלכלי של עצירת פעילות ממושכת.

דמוקרטים חוששים מהקלות, רפובליקנים פחות

התשובות התפצלו בחלוקה מפלגתית, כאשר 77% מהמצביעים לדמוקרטים חששו מפתיחה מחדש של פעילות מהר מדי, מול 39% ממצביעי הרפובליקאים. 48% מהרפובליקאים חששו שהסגרים יהיו ארוכים מדי, מול 19% מהדמוקרטים. הנשיא טראמפ להוט לחזור לפעילות כלכלית מהר ככל האפשר, אם כי גם הוא העביר לידי מושלי המדינות את האחריות להחליט מתי לרופף את הסגרים במדינותיהם.

הסקר של 900 בוחרים רשומים חשף גם יותר חשש מהנגיף, בהשוואה לסקר דומה שנערך במרץ.

כמעט 75% מהמשיבים הביעו חשש מדרגה כלשהי שהם או בן משפחתם יידבק בקורונה, לעומת כמחצית שהביעו חשש דומה במרץ. 40% מהנשאלים סיפרו כי הם מכירים אדם שנפגע מהנגיף.

76% מהמשיבים דירגו את הכלכלה כחלשה, עליה של כ-25% לעומת סקר דומה מחודש מרץ. רק 22% בסקר החדש תיארו את הכלכלה במצב טוב.

מרבית המשיבים: המגפה שינתה את חיינו באופן יסודי

יותר מ-75% מהמשיבים אמרו שהמגפה שינתה את חייהם באופן יסודי, כולל מניעת האפשרות להתראות עם בני משפחה או חברים, ותחושת פחד בקניות מכולת. במרץ הביעו רק רבע מהמשיבים תחושה דומה.

"במילים פשוטות: אנחנו באמצע הסערה", אמר הסוקר הדמוקרטי ג'ף הורוויט, שערך את הסקר עם עמיתו הרפובליקני ביל מקאינטרף. "נגיף הקורונה פגע באמריקה כמו סדרה של סערות טורנדו שלא חולפות".

כיצד המגפה משפיעה בינתיים על המועמדים המובילים לנשיאות

מבחינת הנשיא טראמפ, המגפה לא שינתה את דירוג הביצועים הציבורי שלו לקראת הבחירות לנשיאות בנובמבר. 46% מהמשיבים קבעו שהוא מתפקד היטב, ו-51% העניקו לו ציון שלילי, ללא שינוי ממרץ. בעימות עם ג'ו ביידן, 49% אמרו שהם יתמכו במועמד הדמוקרטי ו-42% יתמכו בטראמפ.

רק 36% מהמשיבים מאמינים למה שהנשיא אומר על הקורונה, ו-52% לא מאמינים לו. 66% נותנים אמון במושלי המדינות שלהם ו-60% מאמינים לד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ולמחלות מדבקות.

"הנשיא טראמפ מתמודד עם כמה בעיות קשות בכוח", אמר פיטר הרט, סוקר דמוקרטי שהשתתף בהכנת הסקר. לפי התוצאות, הוא פגיע לתרחיש שהציבור יאשים אותו אם המצב יתדרדר.