יינות ביתן שוקלת לסגור את המרכז הלוגיסטי בקיבוץ אייל

לפי הודעת יינות ביתן לספקים, הצעד צפוי בטווח של ימים • בחברה בוחנים כבר תקופה ארוכה את הכדאיות העסקית בהפעלת המרכז, שכן הועלו טענות שהוא גדול מדי, ודמי השכירות שלו גבוהים • ועד עובדי מגה: "מהלך חד-צדדי של ההנהלה יגרור נטישת סניפים מיידית מצד העובדים"

קמעונאית המזון יינות ביתן, שבבעלות נחום ביתן, בוחנת לסגור את המרכז הלוגיסטי שהיא מפעילה בקיבוץ אייל - כך נודע ל"גלובס". לפי הודעה שמסרה באחרונה החברה לספקים, הצעד הזה צפוי לקרות בטווח של ימים. ואולם ככל הנראה המהלך עדיין טרם יצא לדרך, זאת ככל הידוע בשל התנגדות מטעם ועד עובדי מגה. לפי שעה לא ידוע מה תהיה השפעה על העובדים שמועסקים במרכז היום, כשמדובר בעשרות בודדות של עובדים.

כבר תקופה ארוכה שבחברה בחנו את הכדאיות העסקית בהפעלה של המרכז הלוגיסטי, שכן הועלו טענות שהוא גדול מדי עבור צרכיה ואינו מנוצל כיאות, בעוד שדמי השכירות שלו גבוהים. ייתכן כי כעת כדי לייצב את מצבה הפיננסי של הרשת ההנהלה החדשה, ובראשה המנכ"ל מיכאל לובושיץ וסמנכ"ל הכספים אמיר קפלן, מבקשים להאיץ מהלך שכזה.

ההסכם להפעלת המרכז הלוגיסטי של קבוצת יינות ביתן בקיבוץ אייל הגיע אליה בירושה עם רכישת רשת מגה מידי הנאמנים לאחר שקרסה. עד לפני כשנה המרכז הלוגיסטי של הקבוצה כלל גם את פעילות הפירות והירקות שלה, אלא שזו הועברה לאחרונה לחברת ביכורי שדה דרום, והוא תועל בין היתר עבור אחסנה של מוצרים מזון יבשים (כמו שימורים ופסטה).

לפני כשנה דווח ב"גלובס" כי יינות ביתן פועלת להקמת מרכז לוגיסטי חדש באזור התעשייה באשדוד, וכי הוא צפוי להיפתח ב-2020, יחד עם חברת ניהול והשכרת הנדל"ן המניב סאמיט. ביינות ביתן אמרו אז כי גודלו של המרלו"ג יעמוד על 13 אלף מ"ר בשטח כולל של כ-24 דונם ויפעל בנוסף למרכז הלוגיסטי שהקבוצה מפעילה בקיבוץ אייל, שהוא תולדה של עסקת רכישת מגה. לפי ההסכם בין השתיים, קבוצת יינות ביתן תשלם עבור שירותי המרכז הלוגיסטי של הקבוצה סכום של 11 מיליון שקל בשנה.

המרכז החדש אמור לשמש כשטח אחסנה של כלל המוצרים בקטגוריית המצוננים והקפואים של הקבוצה, וממנו תיערך הפצה לכלל הסניפים שלה.

ממיכאל לובושיץ, מנכ"ל קבוצת יינות ביתן, מגה בעיר ושוק מהדרין, נמסר בתגובה לפניית "גלובס": "המרלו"ג עובד כרגיל, וכרגע הוא אף מתוגבר וממוקד בפעילות משותפת עם פיקוד העורף לאספקות חבילות מזון לבני-ברק למגזר החרדי".

ביקשנו להבהיר האם הנושא נבחן בנוגע לעתיד הקרוב, אך לא התקבלה לכך תגובה.

יו"ר ועד עובדי מגה, אייל אלי, מסר הערב (ב') בתגובה לפרסום ב"גלובס": "עובדי מגה קמעונאות נותנים בימים אלה שירות לכל תושבי מדינת ישראל ועובדים לילות כימים כדי לדאוג לאספקה שוטפת של מזון ומצרכים חיוניים. לצערנו, לא התקיים עד כה דיון עם נציגות העובדים בנוגע למרלו"ג. עובדי מגה הוכיחו פעמים רבות בעבר נכונות לנקוט צעדים מוסכמים ולהיכנס מתחת לאלונקה כשצריך, אך מהלך חד-צדדי מצד ההנהלה יגרור נטישת סניפים מיידית מצד העובדים".