רשת 13 | בלעדי

מנכ"ל רשת מבקש מבעל השליטה לן בלווטניק הזרמה של 80 מיליון שקל

מנכ"ל רשת אבי בן טל הודיע על כך בישיבת הדירקטוריון • בישיבה הוחלט גם על קיצוץ של 35% בתקציב חברת חדשות 13

רגע האמת של רשת 13 וחברת החדשות שלה מול בעל השליטה של הערוץ לן בלווטניק מתקרב והולך: ל"גלובס" נודע כי בישיבת הדירקטוריון האחרונה של רשת, שנערכה ביום שישי האחרון, הודיע מנכ"ל הערוץ אבי בן טל לחברי הדירקטוריון כי הוא מבקש הזרמה נוספת של 80 מיליון שקל מבלווטניק.

בלווטניק אומנם אינו בעל המניות היחיד של הערוץ, אך הוא בעל השליטה, ובעלי המניות האחרים (המשמעותי בהם אודי אנג'ל) הודיעו כבר בעת מיזוג רשת עם ערוץ עשר כי הם אינם מתכוונים להשקיע כסף נוסף לאחר המיזוג. אם יידרש כסף נוסף, הם ידוללו בכמות מניותיהם.

נזכיר כי בעת המיזוג הוזרמו לערוץ על-ידי כל בעלי המניות 120 מיליון שקל. בהמשך הזרים בלווטניק 100 מיליון שקל נוספים. לפני מספר שבועות, על רקע המשבר התזרימי הקשה אליו נקלעה רשת, הוזרמו 30 מיליון שקל נוספים שהופנו לתשלום משכורות. על-פי ההערכות, היקף החובות של רשת לספקים עומד על כ-70-80 מיליון שקל.

בשבועות האחרונים, מאז כניסתו של בן טל לתפקיד מנכ"ל רשת, נעשים מהלכים לקצץ באופן דרמטי בהפקות של רשת (שרובן הוקפאו לגמרי), ובמקביל ישנה כוונה לקצץ באופן דרמטי בהיקף התקציב של חדשות 13, שהיוותה באופן מסורתי הלב הפועם של ערוץ עשר עד מיזוגו עם רשת.

הצהרת הכוונות של בן טל, כפי שבאה לידי ביטוי בישיבת הדירקטוריון האחרונה, היא לקצץ 35% מתקציב חברת החדשות, ובענף חוששים כי קיצוץ מעין זה יביא לפגיעה אנושה בחברה כפי שהיא פועלת היום. באופן טבעי עובדי חברת החדשות מנהלים מלחמת חורמה בכוונה לקצץ בהיקף כה משמעותי, בייחוד כשטרם הוצגה תוכנית גדולה שאמורה לשרטט את אופן פעילותה של החברה ביום שאחרי.

שלא לייחוס מעריכים גורמים בתעשייה כי "תוכנית גדולה" שתבהיר איך פועלת רשת כולה וחברת החדשות שלה תהיה תנאי הכרחי לכך שבלווטניק ישקול בכלל אם לבצע הזרמה נוספת, שעלולה להיות שובר השוויון בין המשך קיומו של הערוץ במתכונתו הנוכחית לבין התגלגלות לבית משפט - לבין הקפאת הליכים ואולי גם למכירה ובעלים חדשים.

עוד מעריכים בענף כי 80 מיליון שקל נדרשים כדי לייצב את רשת, אולם על-מנת שהערוץ יוכל להיערך לגיבוש מקומו במפת המדיה, יידרשו בהמשך השקעות נוספות.

מרשת 13 לא נמסרה תגובה.