ביהמ"ש הוציא צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון ליצרנית האופנה בגיר גרופ

הצו שניתן מאשר גם מינוי נאמנים לחברה • יחד עם הצו ניתנה הוראה לגבש חוות דעת אם יש סיכוי לשיקום כלכלי לבגיר גרופ

מיכה רונן, מנכ"ל בגיר גרופ / צילום: תמר מצפי
מיכה רונן, מנכ"ל בגיר גרופ / צילום: תמר מצפי

בית המשפט המחוזי בבאר-שבע הוציא אתמול (ב') צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון לחברת בגיר גרופ , המייצרת אופנה מחויטת. השופט יעקב פרסקי שנתן את הצו אישר גם מינוי נאמנים לחברה. ביחד עם הצו ניתנה הוראה להפעלה זמנית של החברה לצורך גיבוש מידע ומתן חוות-דעת ראשונית לשאלה האם יש סיכוי לשיקום כלכלי לחברה.

בגיר גרופ (שאינה קשורה לרשת חנויות האופנה בגיר שבבעלות משפחת רייך) הגישה לאחרונה בקשה שאושרה להקפאת הליכים זמנית בשל נזקי משבר הקורונה. עם זאת, שניים מנושי החברה, חברות ממצרים, התנגדו לבקשה וטענו שקשיי בגיר אינם קשורים לקורונה' וכי לחברה אין זכות קיום כלכלית.

השופט: הטענה המצרית מוקדמת

מנגד, עובדי החברה תומכים בעמדת החברה תוך בקשה שהפגיעה בהם תהיה מינימלית, וסבורים כי יש לעשות ככל הניתן על-מנת לשמור על מקור פרנסתם. הממונה על חדלות הפירעון במשרד המשפטים חיווה את דעתו שהבקשה עומדת בתנאים לפי החוק והתקנות, והעריך כי יש הצדקה להליך, וכי טענות השותף המצרי מקדימות את זמנן.

השופט ציין בהחלטתו כי "לא מצאתי הצדקה כטענת השותף המצרי לסילוק התובענה על הסף. אם מדובר בחברה שאין לה כל תוחלת, הרי בהינתן תקופת החירום והמועדים הקצרים שייקבעו, אפילו לשיטת השותף המצרי ואפילו אם נכונות טענותיו לנשייה אדירה כלפי החברה, הדבר הנכון יהיה להורות על פתיחת הליכים, ולא שוכנעתי כי יש כל הצדקה שלא לאפשר זאת, הגם שיהיה מקום לשקול פני החברה לאן, האם להורות על פירוק החברה או לאפשר הפעלה זמנית". לפיכך השופט אישר את הצו.

אחד הנאמנים: המנכ"ל

הנאמנים שמונו הם עו"ד אילן שרביט (שטריקס) שהומלץ על-ידי הממונה, ולבקשת החברה מונה לצידו גם מנכ"ל בגיר מיכה רונן. "דומני כי היתרונות במינוי מר רונן רבים, כאשר הכהונה היא לצורך ההפעלה, ומר רונן לא ימשיך כנאמן אם פני החברה יהיו לפירוק", ציין השופט.

דיון בנושא נקבע ל-12 במאי, והנאמנים יגישו חוות-דעת ראשונית עד 10 במאי.

ב-2014, כשבגיר גרופ הונפקה לראשונה בלונדון בהובלת צביקה בארינבוים וקרן פימי, שווייה עמד על 66 מיליון דולר. זמן קצר לאחר מכן נקלעה בגיר גרופ למשבר, ומנייתה איבדה את רוב שוויה. לאחר מהלך של "תספורת" לבנקים, חזר בארינבוים להשקעה בחברה. 

אלא שלאחרונה שוב נקלעה בגיר גרופ לקשיים. "בעקבות משבר הקורונה (COVID-19) העולמי, נקלעה בגיר בפתאומיות לסחרור רבתי", נכתב בבקשה לבית המשפט, בה פירטה החברה כי הכנסותיה ב-2020 היו אמורות להסתכם ב-55 מיליון דולר, וצנחו לסכום שמוערך בשלב זה ב-25-30 מיליון דולר. החברה ציינה בבקשה כי היקף העובדים המועסקים על-ידי החברות המוחזקות שלה במדינות הזרות הוא כ-2,000, בעיקר במצרים ובאתיופיה.