גנץ: "נקים קבינט קורונה אשר לצערי יצטרך לתפקד לתקופה ארוכה. בפורום ישבו כל השרים הרלבנטים"

"יש מי שרצו להמשיך להתגלגל עוד ועוד והעיקר להרגיש צודקים. אני וחבריי לא יכולנו לעמוד מנגד" כך אמר הערב בני גנץ בנאומו הראשון מאז שהושלם הסכם הרוטציה • על גודלה חסרת התקדים של ממשלת האחדות אמר גנץ: "הייתי מעדיף ממשלה רזה וצנועה"

בני גנץ נכנס למליאת הכנסת / צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן
בני גנץ נכנס למליאת הכנסת / צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

שר הביטחון המיועד, ח"כ בני גנץ, דיבר היום (ג') לראשונה אחרי החתימה על הסכם קואליציוני עם הליכוד. לדבריו, המשבר הבריאותי הכלכלי הקשה הגיע בשיאו של משבר פוליטי מן הקשה שידעה ישראל. "מדינה שלמה נמצאת מזה שנתיים בשיתוק תחת ממשלת מעבר וכנסת מעבר. יש מי שרצו להמשיך להתגלגל עוד ועוד והעיקר להרגיש צודקים. אני וחבריי לא יכולנו לעמוד מנגד".

גנץ ציין כי מפלגתו בחרה לשמור על חופש הביטוי, שלטון החוק ולשם כך, היה עליו "לצאת ממרחב הנוחות ולעבוד מבפנים. חשבנו שעדיף לנצח את הקורונה מאשר לנצח ברשתות החברתיות".

עוד הוסיף גנץ כי הליכה לבחירות כאשר למעלה ממיליון ישראלים מובטלים, זו הפקרות. "עבורי הידיעה שהמנהיגים חושבים קודם כל האזרחים וחושבים על טובת הכלל לפני עצמם, לעולם לא תשתנה. זה מה שהוביל אותי בחתירה לממשלת חירום".

גנץ אמר כי סיכן את חייו תחת אש פעמים רבות, "סיכון פוליטי לא מזיז אותי מן המטרה, והיא להיות משרת ציבור נאמן".

לדבריו, בשבועות האחרונים הוא שוחח עם נתניהו עשרות שעות. "הגענו לסיכומים שיחזירו אותנו לממשל מתפקד, וניהול משותף ואחראי של משבר הקורונה על כלל השלכותיו תוך העברת תקציבים כנדרש".

הסיכומים, לדבריו יאפשר למערכת המשפט לתפקד ושלטון החוק יישמר. לדבריו, במשך חצי שנה תתמקד הממשלה במאבק בקורונה: "נקים קבינט קורונה אשר לצערי יצטרך לתפקד לתקופה ארוכה. בפורום ישבו כל השרים הרלבנטים".

"יש לנו אתגרי ענק בתחום הבריאות, חינוך, חקלאות קורסת ומערכת רווחה שצריכה להיות מודרנית. ויש לנו אתגרי ענק בשיקום אמון הציבור במנהיגות הישראלית".

"השיח אודות מלחמת אזרחים הפך למנת חלקנו"

עוד אמר גנץ כי הוא מצפה משותפים נוספים להירתם ולקחת חלק במאמץ. "עברנו שלוש מערכות בחירות רוויות שנאה ופילוג. השיח אודות מלחמת אזרחים הפך למנת חלקנו. זו סכנה קיומית שנצטרך להיאבק בה ביחד. עבורי, ההישג של הממשלה, תהיה שהאחדות תחלחל וקבינט פיוס לאומי, יקדם שלום בתוכנו. זה הדבר החשוב ביותר לחברה הישראלית".

באשר לכמות תיקי השרים וסגני השרים אשר יפוזרו בממשלת האחדות אמר יו"ר כחול לבן כי ההחלטתו בעניין הייתה לא פשוטה. "הייתי מעדיף ממשלה רזה וצנועה. בגוש שאני מוביל, אצמצם את איוש המשרות והתקנים. גם נתניהו היה מעדיף להקים ממשלה אחרת, שתמלא את החזון שכל אחד הציג לציבור. האמת, שבמשך שנתיים ושלוש מערכות, הציבור הכריע אחרת".

"אני מחבק את הכועסים, את המאוכזבים אני מכבד ואת אזרחי ישראל כולם, אני אוהב, גם אם לא הצביעו לי. אהיה שר הביטחון ובבוא היום ראש הממשלה של כולם".

גנץ החמיא לנתניהו ואמר שגם הוא הקריב ועשה מהלך כדי להפוך יריב פוליטי לשותף. "הצלחנו ביחד להתגבר על המפריד ולקדם את המשותף. אני מודה לו על כך".