מניית עשות אשקלון מזנקת; אלביט העלתה את המחיר בהצעת הרכש

לפני כשבועיים הגישה אלביט הצעת רכש במטרה להגיע להחזקה של 100% בעשות, לפי מחיר של 7 שקלים למניה ובתמורה כוללת של 24.8 מיליון שקל • כעת אלביט מעלה את המחיר ל-12 שקל, כשהתמורה הכוללת גדלה ל-42.5 מיליון שקל

מניית עשות אשקלון  מזנקת היום (ד') בבורסה, לאחר שאלביט מערכות , בעלת השליטה בה המבקשת לרכוש את מלוא המניות, העלתה את המחיר בהצעת הרכש שלה להחזקות הציבור בעשות.

החברה הביטחונית אלביט מחזיקה ב-85% ממניות עשות אשקלון, אותן קיבלה כחלק מרכישת תעש מהמדינה ב-2018. לפני כשבועיים היא הגישה הצעת רכש במטרה להגיע להחזקה של 100% בחברה, לפי מחיר של 7 שקלים למניה ובתמורה כוללת של 24.8 מיליון שקל. כעת אלביט מעלה את המחיר ל-12 שקל, כשהתמורה הכוללת גדלה ל-42.5 מיליון שקל.

המחיר הנוכחי מהווה פרמיה של 86.9% על מחיר הנעילה של עשות לפני ההצעה המקורית של אלביט ופרמיה של כ-17.9% על מחיר הנעילה אתמול (ג'). המחיר המקורי שהוצע, 7 שקלים למניה, היווה פרמיה על המחיר אז, אך מניית עשות נסחרה במחירים גבוהים ממנו בתחילת 2020. בעקבות ההצעה המקורית מניית עשות טיפסה ועקפה את המחיר המוצע.

ההצעה תהיה בתוקף עד 27 באפריל. בדומה להצעה המקורית, קבלת ההצעה ומכירה כפויה של כלל המניות המוצעות לרכישה יבוצעו במקרה שבו שיעור ההחזקות של הניצעים שלא נענו להצעה יהווה פחות מ-5% מהון המניות, ויותר ממחצית הניצעים שאינם בעלי עניין אישי נענו לה; או ששיעור ההחזקות של הניצעים שלא נענו להצעה יהווה פחות מ-2%.

בהקשר זה נציין כי לפי תוצאות אספת בעלי המניות של עשות שפורסמו השבוע, הגופים המוסדיים מחזיקים מניות בשיעור של כ-4.3% מההון של החברה, כלומר יתרת המניות - מעל 10% - מוחזקת על-ידי משקיעים פרטיים, שההיענות שלהם חיונית לאישור ההצעה של אלביט. בין המוסדיים, ההחזקה הגדולה ביותר היא של אלטשולר שחם, כ-3% ממניות עשות, ששוויין לפי הצעת אלביט עומד על כ-8.5 מיליון שקל.

עשות אשקלון מייצרת מערכות מבוססות גלגלי שיניים, גלים למנועי סילון, ממסרות לשימושים צבאיים, תעופתיים ועוד. עשות אשקלון רשמה ב-2019 הכנסות של 297 מיליון שקל, ירידה של 13.6% לעומת 2018, אך היא עברה לרווח נקי של 13.9 מיליון שקל, לעומת הפסד של 11 מיליון שקל ב-2018. תחום הפעילות הצבאי היווה כ-66% ממכירות החברה ב-2019, והתחום האזרחי היווה כ-30%.

אלביט, שנסחרת בשווי 5.4 מיליארד דולר, דיווחה לאחרונה על שיבושים בחלק מהפעילויות שלה בשל מגפת הקורונה, ועל נקיטת צעדים לשליטה בעלויות לצמצום ההשפעה הפיננסית של המשבר עליה.