הבנקים יגדילו את מספר הסניפים שיספקו שירות פרונטלי לציבור

עפ"י הודעת הפיקוח על הבנקים, החל ממחר יפתחו הבנקים לפחות 30% מסניפיהם לשירות בסיסי לציבור הרחב • מדובר בחזרה למגבלה הראשונית שהוחלה באמצע מרץ ועלייה משיעור נוכחי של 15% סניפים פתוחים

סניף בנק לאומי / צילום: בר אל, גלובס
סניף בנק לאומי / צילום: בר אל, גלובס

בנק ישראל מורה לבנקים להרחיב את מספר הסניפים שפתוחים למתן שירות פרונטלי לציבור, לרמה שהייתה נהוגה במערכת בתחילת ימי ההגבלות, באמצע מרץ.

על פי הוראת המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, החל ממחר (יום ה' 23 באפריל), "לנוכח החלטת הממשלה על הקלות במגבלות הפעילות", יידרשו הבנקים להגדיל את מספר הסניפים שיתנו שירות לקהל ללפחות 30% מסך הסניפים בכל בנק. על פי הוראת הבנק המרכזי, "בסניפים אלו יינתנו שירותי משיכה והפקדת מזומנים ושיקים בלבד" כאשר "שירותים אחרים יינתנו בכפוף לתיאום מראש ולזמינות השירות בסניף".

באמצע מרץ הורה בנק ישראל לבנקים לפעול במתכונת של סניפי גרעין בלבד, שמסתכמים בסדר גודל של כ-250 סניפים ושמהווים כ-25%-30% מסך הסניפים שפתוחים בשגרה לשירות פרונטלי לציבור, כאשר ב-1 באפריל ההנחיה הוחמרה, ושיעור הסניפים שנותרו פתוחים לציבור הופחת ל-15%.

עוד מציינים בבנק המרכזי כי הסניפים שיפתחו "ייקבעו בהתחשב בפיזור גאוגרפי נאות של הסניפים וביכולת לספק שירותים בנקאיים לציבור רחב של לקוחות", כאשר בבנק המרכזי מצפים בנוסף כי "הבנקים ימשיכו ויפעלו לעידוד הלקוחות לעבור לקבלת שירותים בערוצים הדיגיטליים והטלפוניים".