עוד קריסה בענף התעופה: אייר מאוריציוס נכנסה להליך של חדלות פירעון

חברת התעופה הלאומית של מאוריציוס עדכנה כי משבר הקורונה לא מאפשר לה לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות בעתיד הנראה לעין • השבוע הודיעה גם וירג'ין אוסטרליה כי היא נאלצת להיכנס להליך חדלות פירעון

אייר מאוריציוס / צילום: אתר החברה
אייר מאוריציוס / צילום: אתר החברה

חברת תעופה נוספת נכנסה להליך של חדלות פירעון: אייר מאוריציוס, חברת התעופה הלאומית של מאוריציוס, אשר אייר פראנס ואייר אינדיה מחזיקות באחוזים בודדים בה, עדכנה כי משבר הקורונה לא מאפשר לה לעמוד בהתחייבויות הכספיות שלה בעתיד הנראה לעין.

החברה החלה לפעול ב-1972, והיא טסה לכ-22 יעדים ב-4 מדינות עם תנועה של כ-1.7 מיליון נוסעים בשנה. צי החברה מונה 13 מטוסים. החברה האפריקאית שמעסיקה 2,800 עובדים, הודיעה כי היא מעריכה כי לא יהיה כל ביקוש לטיסות עד לסוף 2020.

את שנת 2019 סיימה החברה עם הפסדים של 29 מיליון אירו, כאשר בשנה לפני כן הרוויחה כ-4.9 מיליון אירו.

אייר מאוריציוס היא החברה השנייה שמודיעה על חדלות פירעון לאור משבר הקורונה, זאת אחרי שוירג'ין אוסטרליה הודיעה כי היא נאלצת להיכנס להליך של חדלות פירעון, כשהיא מקווה ומאמינה שמינוי של מנהל לנכסיה יאפשר לה לחזור לפעול כחברת התעופה השנייה בגודלה באוסטרליה, יעילה וטובה יותר. וירג'ין אוסטרליה נקלעה לחובות של יותר מ-5 מיליארד דולר כשפעלה בעיקר בשוק הפנים ארצי באוסטרליה. החברה שייכת לקבוצת וירג'ין שבבעלות המיליארדר ריצ'ארד ברנסון.