היועמ"ש מאיים בחקירה: מי מהשרים הכניס עיתונאי לישיבת הממשלה?

מנדלבליט הודיע למזכיר הממשלה צחי ברוורמן כי עליו לאכוף באמצעים פליליים את ההדלפות מישיבות הממשלה הטלפוניות על הטיפול בקורונה • לדברי היועמ"ש, "ככל שיעלה שוב חשש שמא איש תקשורת מאזין לישיבה, אשקול לפתוח בחקירה פלילית"

היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: תמר מצפי
היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: תמר מצפי

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הודיע למזכיר הממשלה צחי ברוורמן כי יש לאכוף באמצעים פליליים את ההדלפות מישיבות הממשלה האחרונות בנוגע למאבק בנגיף הקורונה, המתקיימות באמצעות שיחת טלפון.

לדברי מנדלבליט, "חבר ממשלה או עובד מדינה המורשה להשתתף בישיבת הממשלה, מתוך אמון שניתן בו, אשר מאפשר לכל גורם אחר שאינו מורשה להשתתף בישיבת הממשלה להאזין לה ולמעשה להיות ממש נוכח בה, חורג מסמכותו ומפר את חובותיו על-פי דין".

היועמ"ש טוען במכתב כי בהתנהלות זו המדליף "פועל בניגוד לכללי המינהל התקין של השירות הציבורי ופוגם עד מאוד בתקינות התפקוד של ממשלת ישראל. בנוסף, הדבר מצר את יכולת משתתפי הדיון להתבטא ולמלא את תפקידם כהלכה... נראה כי התנהגות שכזו מגבשת עבירה פלילית".

מנדלבליט מוסיף כי "ככל שיעלה פעם נוספת חשש שמא איש תקשורת שאינו מורשה להשתתף בישיבת הממשלה מאזין לישיבה, אשקול לפתוח בחקירה פלילית".

היועמ"ש מסיים את מכתבו וכותב כי כדי לאפשר הליכי אכיפה יעילים, יש להנחות את מזכירות הממשלה להקפיד על קיום רישום מפורט של כלל הגורמים המורשים להשתתף בישיבה ולהחתימם על התחייבות שלא לאפשר לאיש להאזין לישיבות הממשלה ללא אישור.