קוקה-קולה ישראל מוציאה 600 עובדים לחל"ת ומקצצת בשכר עובדי המטה

זאת בעקבות הפגיעה האנושה בפעילות החברה בשוק המוסדי, כלומר במכירות לבתי קפה, מסעדות, ברים ובתי מלון שפעילותם הופסקה בשל משבר הקורונה • העובדים שיצאו לחל"ת יקבלו מענק מיוחד של 3,000 שקל

מפעל קוקה-קולה בבני-ברק / צילום: איל יצהר
מפעל קוקה-קולה בבני-ברק / צילום: איל יצהר

קבוצת קוקה-קולה ישראל (החברה המרכזית למשקאות קלים) מוציאה לחופשה ללא תשלום מאות עובדים על רקע משבר הקורונה. הצעד הזה מתרחש בעקבות הפגיעה האנושה בפעילות החברה בשוק המוסדי, כלומר במכירות לבתי קפה, מסעדות, ברים ובתי מלון שפעילותם הופסקה לחלוטין בשל הנחיות משרד הבריאות, אשר מהוות לפי ההערכות כ-40% מהכנסות החברה וכנראה חלק יחסי גדול עוד יותר מהרווחים. 

ככל הידוע, החברה החלה בתהליך של הוצאת כ -600 עובדים לחל"ת, בשלב ראשון למשך חודשיים. החברה המרכזית מעסיקה כ-5,000 עובדים, כך שמדובר על חל"ת לכ-12% מעובדי החברה.

בנוסף, החברה החליטה על קיצוץ שכר של 10% לחברי ההנהלה והמטה ושל 5%-7.5% רק למשתכרים מעל 15 אלף שקל. לעובדים המשתכרים מתחת לסכום זה לא יבוצע קיצוץ בשכר.

למרות הפגיעה הקשה בשוק המוסדי, בו הרווחיות של החברה גבוהה הרבה יותר מאשר ברשתות הקמעונאות בשל הבדלים בכוח הקנייה, החברה דווקא נהנתה מצמיחה בשוק הקמעונאי. החברה המרכזית שבראשות יורם שגיא, הלוא היא קבוצת קוקה-קולה ישראל והבעלים של טרה, רשמה בשוק הקמעונאי צמיחה של קרוב ל-21% במרץ מול החודש המקביל אשתקד, לכ-243 מיליון שקל. מדובר בתוספת חודשית למכירות בחודש מרץ לבדו של 42 מיליון שקל.

מהחברה המרכזית נמסר: "לאור משבר מגפת הקורונה והתמשכות הפסקת הפעילות המהותית בשוק הצריכה מחוץ לבית, הכולל בין השאר מסעדות, בתי קפה, אולמות שמחה, חופי ים, בתי מלון, ברים וכו', החליטה החברה המרכזית לייצור משקאות קלים על הוצאה של כ-600 עובדים מכלל עובדי הקבוצה לחל"ת. לעובדים אלה החליטה החברה, בשיתוף ההסתדרות וועדי העובדים, לתת מענק מיוחד של 3,000 שקל.

"כמו כן, החברה החליטה לקצץ בשכר ב-10% לחברי ההנהלה והמטה ובין 5%-7.5% רק למשתכרים מעל 15 אלף שקל. לאלה המשתכרים מתחת לסכום זה לא יבוצע קיצוץ בשכר".