אמסלם הורה להפסיק את חסימות המספרים במגזר החרדי

שר התקשורת הודיע כי אם לא יוסרו החסימות של הקווים הכשרים, הוא ידאג להסירן בעצמו • הפגישה שהייתה אמורה להתקיים היום עם ועד הרבנים נדחתה לשבוע הבא

שר התקשורת דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר
שר התקשורת דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר

שר התקשורת דודי אמסלם הורה למנכ"ל משרד התקשורת להסיר חסימות של קווים כשרים. אמסלם אמור היה להיפגש היום (א') עם ועד רבני התקשורת של המגזר החרדי, אך הפגישה בוטלה בגלל אילוצי חקיקה של הממשלה החדשה ואירועי יום העצמאות. 

הפגישה עם ועד הרבנים נועדה להסביר להם שהם לא רשאים לחסום מספרים כשרים. במשרד התקשורת התקבלו תלונות לפיהן ועד הרבנים חוסם מספרים של תלמידים בעלי מספר כשר ומונע מהם התקשרות לבית הספר לצורך לימודים. מדובר על מלחמה עם ועד הרבנים ששולט על הקווים ומונע מגופים מתחרים לספק שירותים מתחרים. 

במסגרת החסימה מופעל לחץ על מנהלי בתי הספר להעביר את הקו שלהם לקו כשר המשויך לוועד הרבנים. מקו זה נהנה ועד הרבנים מדמי קישוריות שהוא חולק עם מפעיל התקשורת. מדובר במאות בתי ספר שבימים אלה מייצרים תנועה אדירה של דקות שיחה, ומכאן האינטרס הכלכלי של ועד הרבנים למנוע תחרות. 

מעבר לכך, יש כאן חדירה חמורה לפרטיות של המשתמשים, היות שוועד הרבנים בעצם יודע לנטר את הקו שלהם ולעקוב אחריו. אירוע דומה הסתיים לאחרונה במסגרת פשרה בבית המשפט, וסלקום נאלצה לשלם 22 מיליון שקל לאחר שמסרה מידע פרטי ומסווג לחברה במגזר החרדי, שאיפשר לה לעקוב אחר שיחות של חברי הקבוצה ולאכן את מיקומם.