בעקבות ההטבות מהמדינה? קבוצת פוקס תחזיר אלפי עובדים מהחל"ת

בפוקס ציינו כי התארגנות הקבוצה החלה בשעות הבוקר לצורך הכנסת קולקציות קיץ חדשות לחנויות וסידורן, וכי החל מיום חמישי בבוקר כל מותגי הקבוצה יהיו פתוחים במתחמי הפאוור סנטר וברחובות הראשיים

הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי קבוצת פוקס / צילום: דימה טליאנסקי
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי קבוצת פוקס / צילום: דימה טליאנסקי

אחרי אישור שורת הטבות מצד האוצר שטיבן המדויק אינו ידוע, קבוצת האופנה פוקס, שהובילה את המאבק ואת הקריאות להשבתת חנויות, מכריזה היום (ב') כי תחזיר אלפי עובדים לעבודה. החברה לא סיפקה הסבר מה הביא אותה להחלטה הזו, והאם היא נוגעת להטבות שפורסמו אתמול על-ידי הממשלה.

לפי הודעה שמסרה היום הקבוצה, הנהלת פוקס החליטה על "חזרה מיידית מחל"ת של אלפי עובדים לפתיחת כ-300 חנויות הקבוצה במתחמי הפאוור סנטר וברחובות הראשיים".

בפוקס ציינו כי התארגנות הקבוצה החלה בשעות הבוקר לצורך הכנסת קולקציות קיץ חדשות לחנויות וסידורן, וכי החל מיום חמישי בבוקר כל מותגי הקבוצה יהיו פתוחים "במתחמי הפאוור סנטר וברחובות הראשיים". 

הטבות במיליארדי שקלים 

אמש (א') דווח כי הממשלה הממשלה תקצה 6 מיליארד שקל לשימור ולהחזרת עובדים למעגל העבודה. הקרן תחלק לעסקים מענקים בהתאם להחזרת עובדים מחל"ת. הקמתה אמורה לספק פתרון לבעלי הרשתות הקמעונאיות הגדולות שהשביתו היום את החנויות בדרישה לפיצויים מהמדינה.

מדובר בהרחבה של תוכנית החילוץ, שהיקפה עומד כעת על 80 מיליארד שקל. מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי "בימים הקרובים תובא לאישור הכנסת בקשה להרחבת התוכנית הכלכלית מעבר ל-80 מיליארד שקל, שתכלול את התוכנית להחזרת העובדים למעגל התעסוקה וצעדים נוספים".

בנוסף, המדינה תקים קרן להלוואות בערבות מדינה לעסקים גדולים בסכום של 6 מיליארד שקל, שתתחיל לפעול מיד לאחר יום העצמאות. "המודל המפורט להקצאת המסגרת התקציבית לתוכנית החדשה יפורסם בימים הקרובים", נמסר מטעם ראש הממשלה.

לא ברור אם מה שהביא את פוקס וצפוי גם להביא רשתות נוספות לחזרה לפעילות הן ההטבות מצד הממשלה, שכן פרטיהן טרם נחשפו. עם זאת, בהתאגדות רשתות המסחר בירכו אמש על ההחלטות, שטיבן אינו ידוע, ומסרו כי ההתאגדות "מברכת על החלטת הממשלה להקצות 12 מיליארד שקל למגזר העסקי", וכי הם "מצפים ליישומה בפועל".