חברות התעופה עודכנו: עד 16 במאי אין כניסה לאזרחים לא ישראלים

המועד האחרון שההנחיות הללו היו מעודכנות לגביו הוא 30 באפריל, וכעת הן הוארכו עד 16 במאי • חברות תעופה רבות הצהירו לאחרונה על כוונתן להעיר את הקווים לת"א בחודשים מאי-יוני

נתב"ג בימי הקורונה / צילום: מתן פורטנוי, גלובס
נתב"ג בימי הקורונה / צילום: מתן פורטנוי, גלובס

בצל הכוונה של חברות תעופה רבות לחזור לשגרה, החברות קיבלו היום (ב') הודעה (נוטאם) לפיה ההנחיות שלא מאפשרות כניסה של אזרחים זרים לישראל יוארכו עד ל-16 במאי. המועד האחרון שההנחיות הללו היו מעודכנות לגביו הוא 30 באפריל.

הנוטאם קובע כי רק בעלי דרכון ישראלי יוכלו להיכנס לישראל, והם יחויבו להיכנס ל-14 ימי בידוד עם החזרה ארצה. לאזרחים זרים אין אפשרות להיכנס לישראל.

לאור זאת יש להניח כי חברות שתכננו להפעיל טיסות בתחילת מאי, ייאלצו לשנות תוכניות. בריטיש איירוויז כבר הודיעה אתמול (א') על הזזת תאריך החזרה שלה ל-16 למאי במקום ל-1 במאי. יש להניח כי ככל שההנחיות הללו עשויות להימשך (כשהן מתעדכנות כל שבועיים), חברות התעופה ייאלצו להזיז את התוכניות שלהן לחזרה לשגרה בהתאם.

הפעילות התעופתית המסחרית כיום כוללת טיסות ספורות מניוארק ומאדיס אבבה וטיסות להשבת ישראלים שישראייר ואל על יפעילו השבוע ליעדים לפי דרישה. הפעילות התעופתית העיקרית מתמקדת בעיקר בהטסות מטען.

מספר חברות תעופה, בהן דלתא, אייר קנדה, וויז אייר, אייר אינדיה ואליטליה, הצהירו על כוונתן להעיר את הקווים לתל-אביב בחודשים מאי-יוני. חלקן סייגו מראש את החזרת הקווים בהנחיות הממשלה, וכעת הן יצטרכו לחשב מסלול מחדש. 

וויז אייר, שתכננה להחזיר את הקווים תל-אביב מווינה ומלונדון בתחילת מאי, עדכנה כי קו וינה-תל-אביב ייפתח ב-16 למאי, קו בודפשט-תל-אביב מופיע באתר החברה כמתוכנן להתחיל ב-18 למאי, וקו סופיה-תל-אביב מופיע מ-19 למאי. קו וויז אייר תל-אביב-לונדון (לוטון) עדיין מופיע שייפתח ב-3 במאי, אבל לא מן הנמנע שהוא יעודכן.