הוט נמנעה מהגשת תגובה לבית המשפט על חיבורים פיראטיים בצפון

הוט ניתקה את החיבורים הפיראטיים בפברואר האחרון, אך בית המשפט הורה לחבר את המפעילה מונטה קרלו מחדש עד לדיון בעניין • כעת, לאחר שהוט לא העבירה את תגובתה, הדיון נדחה בהסכמת הצדדים

חיבורים פיראטיים על עמוד בירכא / צילום: תמונה פרטית
חיבורים פיראטיים על עמוד בירכא / צילום: תמונה פרטית

חברת הוט נמנעה מהגשת תגובה לבית המשפט השלום נצרת בדיון סביב ניתוק מפעילי כבלים פיראטיים בצפון - כך עולה מבקשת דחייה לדיון שהוגשה במשותף על-ידי המבקשת מונטה קרלו ועל-ידי משרד התקשורת.

הוט ניתקה את מונטה קרלו שמשמשת כמפעיל פיראטי בצפון (לצד מפעילים פיראטיים נוספים שנותקו), ובתגובה הוציא בית המשפט צו מניעה לחברה מחדש, וזאת עד לדיון בבקשה שהגישה מונטה קרלו.

הוט ניתקה את המפעילים הפיראטיים בסמוך לבחירות האחרונות בפברואר, לאחר שמשרד התקשורת שאל את החברה לפשר קווי האינטרנט שהחברה סיפקה לאותם מפעילים פיראטיים. הוט, שככל הנראה חששה מתגובת המשרד ומהאפשרות שבידיו הוכחות חותכות לחיבורים, ביצעה ניתוק מהיר של אותם הקווים - ועקב כך הפילה את רשתות התקשורת הפיראטיות במכה אחת בעשרות אלפי בתים ועסקים.

התגובה לניתוק הייתה דרמטית. מעבר לתגובה אלימה וברוטלית של שריפת ארונות תקשורת של בזק, המפעילים הפיראטיים הפעילו לחץ כבד מאוד על משרד התקשורת ועל ראש הממשלה בנימין נתניהו להורות להוט לחבר אותם מחדש, על אף שלכולם היה ברור שמדובר בחיבור לא חוקי. בתקופת בחירות לאיש בממשלה לא הייתה כוונה להכעיס מגזרי מיעוטים בצפון. במקביל מונטה קרלו פנתה לבית המשפט והוציאה צו מניעה לניתוק עד שיתקיים דיון בסוגיה.

משרד התקשורת מנסה כעת להסדיר את פעילות המפעילים הפיראטיים ומחפש דרכים כיצד לעשות זאת באופן חוקי. מדובר ברשתות שהונחו באופן לא חוקי על בסיס עמודי חשמל, עמודי בזק ועמודים עצמאיים ללא היתר, וגם אם רוצים לתת להם רישיון חוקי, המשמעות היא שאותם מפעילים יצטרכו לפרוס פיזית סיבים אופטיים, כלומר לבצע עבודה אזרחית הנדסית מלאה לחיבור של עשרות אלפי בתים.

השאלה תונח ככל הנראה לפתחו של שר התקשורת הבא, כיוון שכרגע כל הצדדים מנסים להשיג שקט תעשייתי ולהרוויח זמן בשל הרגישות הפוליטית של הנושא.

מהוט לא נמסרה תגובה.