העסקה הושלמה: מלאנוקס התמזגה לתוך אנבידיה

מנכ"ל ומייסד מלאנוקס איל וולדמן צפוי להישאר בחברה "לזמן מסוים", על מנת להבטיח שהאינטרציה תהיה מוצלחת

איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס / צילום: שלומי יוסף
איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס / צילום: שלומי יוסף

למעלה משנה לאחר שיצאה לדרך, עסקת אנבידיה-מלאנוקס הושלמה היום (ב'), ומלאנוקס הפכה רשמית לחלק מאנבידיה שרכשה אותה ב-7.36 מיליארד דולר.

במסיבת עיתונאים אונליין שערכו ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה, ואיל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס, הביעו השניים אמון בצמיחה העתידית של החברה המשולבת. "שתי החברות הן מובילות שוק בקווי המוצרים שלהן, ואנחנו מצפים לבנות חברה חזקה מאוד", אמר וולדמן, שהודה לעובדי ומנהלי מלאנוקס וכן לבעלי המניות, השותפים והלקוחות.

על רקע התוצאות החזקות של מלאנוקס ב-2019 וברבעון הראשון של 2020, וולדמן נשאל האם הוא עדיין סבור שמדובר ברכישה מוצלחת כפי שאמר בזמן החתימה על העסקה. "אני חושב שזו עסקה מצוינת גם לאנבידיה וגם למלאנוקס", אמר וולדמן. "אנחנו נשחק עכשיו במגרש משחקים הרבה יותר גדול. המוצרים של מלאנוקס יוכלו להשתלב בשווקים בהם אנבידיה פועלת כמו שוק האוטומוטיב, ולהפך. הסינרגיה שם. תהיה חברה שתצמח מהר יותר ותהיה דומיננטית יותר מהיום".

הואנג ציין שמלאנוקס הייתה חברה מאוד מבוקשת. "תהליך ה-bidding (ההצעות לרכישת החברה) היה מאוד אינטנסיבי וידעתי שכך יהיה, כי היו הרבה חברות שהיו מעוניינות במלאנוקס ממש עד סוף התהליך. לאור הפוטנציאל והסינרגיות, היה לי את אישור הדירקטוריון ותכננו לתת את ההצעה הגבוהה ביותר, וכך עשינו. מלאנוקס משכה פרמיה גבוהה מאוד. במבט קדימה, השילוב ייצור מוצרים נהדרים. העתיד של הדאטה סנטר יוצא מן הכלל והדאטה סנטרים ימשיכו להתרחב הן במספר והן ביכולות".

לשאלה מדוע מלאנוקס לא נשארה חברה עצמאית ישראלית גדולה, וולדמן השיב כי "חשוב שיהיו חברות עצמאיות ובנינו את מלאנוקס כחברה של מיליארדי דולרים בשוק. אבל בזמן מסוים כחברה ציבורית צריך לוודא שעושים את הדבר הנכון לבעלי המניות. השילוב עם אנבידיה ייצור חברה גדולה מאוד. הנוכחות בישראל תגדל ויהיה פה יותר ייצור, וזה יהיה טוב לישראל". למרות משבר הקורונה, וולדמן הבטיח שלא יהיו פיטורים בארץ בעקבות הרכישה וכי שתי החברות המשיכו גם לגייס עובדים על רקע המשבר.

הואנג: "מה שאנו עושים בתחומי ה-AI ועיבוד המידע ימשיך לצמוח ולהתקדם, והמטרה שלנו ברכישת מלאנוקס הייתה להאיץ את זה. לחברות יש עסקים משלימים והשילוב יסייע לנו לצמוח מהר יותר, אין בכלל ספק. המטרה היא לצמוח בישראל, יש פה מהנדסים נהדרים, ואיל בנה צוות הנהלה מצוין".

וולדמן עצמו צפוי להישאר בחברה "לזמן מסוים", על מנת להבטיח שהאינטרציה תהיה מוצלחת. לאחר מכן, אמר, "אין לי שום תוכניות".

השניים נשאלו על השפעת נגיף הקורונה על העסקים והואנג ציין שבתחום הגיימינג למשל (ממנו מגיעים חלק מלקוחות החברה) ישנה כיום עלייה, לאור המצב. כך גם בתחום הענן והדאטה סנטר. מנגד הוא ציין שתחומי האוטומוטיב והתעשייה נפגעים. "אי אפשר לזלזל במצב הנוכחי בעולם, אבל הפוקוס של החברה הוא לטווח הארוך והווירוס לא ירתיע אותנו להמשיך ולהשקיע בכל התחומים שלנו. הווירוס משנה את העולם, אבל לא משנה את החזון שלנו. אנחנו מתמקדים בטכנולוגיות שהן היסודות של העתיד, ואת זה הווירוס לא משנה, ולכן נמשיך להשקיע ולצמוח".

לסיכום הודה הואנג לוולדמן "שבנה חברה מדהימה. אנחנו בני מזל להשתלב עם מלאנוקס. אני מודה לך על ההחלטות שקיבלת לאורך הדרך".

אנבידיה נסחרת בנאסד"ק בשווי כ-185 מיליארד דולר. החברות השלימו היום את העסקה לאחר שקיבלו בשבוע שעבר את אישור הרגולטור הסיני להשלמת העסקה, אישור שהתעכב זמן רב על רקע מלחמת הסחר בין סין לארה"ב.