האנליסט היחיד שממליץ למכור את מניית אמזון: הצמיחה שלה תיפגע מהמיתון

אמזון תפרסם מחר בלילה את תוצאותיה הכספיות של הרבעון הראשון  • האנליסט סקוט משקין מ-F5 Capital: "ההתאוששות של הכלכלה תהיה מאתגרת"

ג'ף בזוס / צילום: Charles Krupa, AP
ג'ף בזוס / צילום: Charles Krupa, AP

חברת אמזון תפרסם מחר בלילה (ה') את תוצאותיה הכספיות, ונראה שהמשקיעים חושבים כי ענקית הקמעונאות היא אחת המרוויחות הגדולות מהמשבר בגלל המעבר של צרכנים לרכוש מוצרים אונליין. מתחילת השנה עלתה מניית אמזון ב-27% ושוויה עומד על 1.17 טריליון דולר. מתחילת הירידות החדות בבורסה ב-19 בפברואר עלתה מניית החברה ב-8.5%, בעוד שמדד נאסד"ק ירד ב-12%.

גם בקרב האנליסטים שמסקרים את מניית אמזון יש קונצנזוס חיובי כלפיה, כש-40 אנליסטים ממליצים לקנות אותה, שלושה חושבים שהיא תניב תשואה גבוהה יותר ממדד הייחוס, אנליסט אחד סבור כי תניב תשואה דומה לזה של מדד הייחוס, ורק אנליסט אחד - סקוט משקין מבנק ההשקעות F5 Capital - סבור כי צריך למכור את המניה. הוא חתך את מחיר היעד של המניה מ-2,408 ל-1,987 דולר - 14% פחות ממחיר המניה בתחילת המסחר היום.

משקין פרסם את המלצת המכירה השבוע והסביר כי אמזון לא חסינה מהשפעות של מיתון עמוק, כך לפי אתר בארונ'ס. ב-F5 צופים כי תהיה "השפעה גדולה יותר וארוכה יותר של הקורונה על המצב הכלכלי" וכי גם שחרור הסגר בחלק מהמדינות רחוק מלאושש את כלכלת ארה"ב ואת הכלכלה העולמית.

האנליסט מדגיש כי אמזון תמשיך לצמוח וכי היא ממוצבת היטב כדי להגדיל את נתח השוק שלה במהלך הזמן, אבל לא תצמח כפי שעשתה לפני הקורונה. משקין חתך את התחזיות למרבית פעילויות אמזון, ובעוד שתחזית הרווח שלו למניה ל-2020 רחוקה ב-4 דולרים מזאת של ממוצע האנליסטים (23.4 דולר לעומת 27.2), התחזית שלו ל-2021 נמוכה משמעותית (26 דולר לעומת 39.4 דולר).

"אנחנו מעריכים כי ההתאוששות של הכלכלה תהיה מאתגרת (בגלל שיעורי אבטלה משמעותיים) וזה יפגע בצריכה במגוון סגמנטים, וכן ישפיע על ההוצאות של חברות עסקיות על ענן ותחומים נוספים. אנחנו צופים כי ב-2022 תהיה התאוששות חדה בהכנסות, ויהיה ניתן לראות התאוששות של הכלכלה", כותב משקין.

אמזון תפרסם את דוחות הרבעון הראשון מחר לאחר סגירת המסחר. תחזית האנליסטים היא להכנסות של 73.6 מיליארד דולר, צמיחה של 23% לעומת הרבעון המקביל. החברה גם נוהגת לפרסם את התחזיות לרבעון השני, שהאנליסטים חוזים כי יעמדו על 77.8 מיליארד דולר, עלייה של 23% לעומת הרבעון המקביל.