למרות הקורונה: מיקרוסופט הכתה את התחזיות

החברה הציגה הכנסות של 35 מיליארד דולר, מעל לתחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 33.66 מיליארד דולר • בחברה ציינו כי ברבעון השלישי הייתה השפעה נטו מינימלית של הקורונה על ההכנסות • המניה מזנקת בכ-4% במסחר המאוחר

סאטיה נדלה, מנכ"ל מיקרוסופט / צילום: רויטרס / Lucas Jackson
סאטיה נדלה, מנכ"ל מיקרוסופט / צילום: רויטרס / Lucas Jackson

חברת מיקרוסופט , חברת ההייטק הגדולה בעולם, הציגה הכנסות של 35 מיליארד דולר, מעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 33.66 מיליארד דולר. ההכנסות משקפות צמיחה של 14%. הדוחות שפורסמו הם של הרבעון השלישי של שנת הכספים של מיקרוסופט. בשורה התחתונה החברה הציגה רווח נקי של 10.8 מיליארד דולר או 1.4 דולר למניה. תחזית האנליסטים הייתה לרווח של 1.26 דולרים.

מיקרוסופט נסחרת לפי שווי של 1.34 טריליון דולר. מה-19 בפברואר, אז החלו הירידות בשווקים בשל הקורונה, ירדה מניית מיקרוסופט ב-8%, אחוז פחות ממדד הנאסד"ק. אולם בשנה האחרונה זינקה המניה ב-36%, לעומת עלייה של 6% של הנאסד"ק.

פעילות המחשוב האישי רשמה הכנסות של 11 מיליארד דולר (עלייה של 3% לעומת הרבעון המקביל), לעומת תחזיות האנליסטים להכנסות של 10.5 מיליארד דולר. חטיבת הפרודוקטיביות והביזנס, שכוללת את לינקדאין, אופיס ועוד, הציגה הכנסות של 11.74 מיליארד דולר, עלייה של 15% לעומת הרבעון המקביל ומעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 11.53 מיליארד דולר. פעילות הענן, שכוללת גם את אזור, רשמה הכנסות של 12.3 מיליארד דולר, זינוק של 27% לעומת הרבעון המקביל. הכנסות אזור לבדה זינקו ב-59%. בחברה צייונ כי ההשפעות על החברה היו מעורבות, וכי לקראת סוף הרבעון הם ראו שיש ירידה בהכנסות מפרסום בלינקדאין ופגיעה בפעילות של עסקים קטנים ובינוניים.

בסוף פברואר הודיעה מיקרוסופט כי ההכנסות של חטיבת המחשוב האישי צפויות להיות נמוכות מהתחזיות הקודמות. החטיבה כוללת גם את פעילות מערכת ההפעלה Windows. התחזיות המקוריות היו להכנסות של 10.75-11.15 מיליארד דולר, והן מהוות קרוב לשליש מהכנסות החברה. עם זאת, מיקרוסופט גם מרוויחה ממשבר הקורונה, בשל ביקוש גדול יותר לשירותי הענן שלה, וכן ל-Teams, פלטפורמת תקשורת לעסקים, שמשלבת גם שיחות וידיאו. במיקרוסופט עידכנו כי החברה הגיעה ל-44 מיליון משתמשים יומיים.

"ראינו טרנספורמציה דיגיטלית שלוקחת שנתיים מתרחשת בחודשיים. מעבודה של צוותים ולמידה מרחוק, דרך מכירות ושירות לקוחות, ועד לתשתיות ענן קריטיות ואבטחה - אנחנו עובדים לצד לקוחות באופן יומיומי כדי לעזור להם להסתגל ולהישאר פתוחים לעסקים בעולם בו הכל מרחוק", אמר סטיה נדאלה, מנכ"ל מיקרוסופט. "המודל העסקי העמיד שלנו, הפורטפוליו המגוון, והטכנולוגיה המבדלת שלנו שמרו על עמדתנו היטב עבור מה שעתיד להגיע".

"בסביבה הדינמית הזו, צוות המכירות והשותפים שלנו הוציאו לפועל רבעון מוצלח, עם הכנסות מהענן המסחרי שהגיעו ל-13.3 מיליארד דולר, 33% יותר מברבעון המקביל בשנה שעברה", אמרה אבי הוד, סגנית נשיא בכירה וסמנכ"לית הכספים של מיקרוסופט.