הערכות: עו"ד דן אלדד צפוי לוותר על הארכת כהונתו כמ"מ פרקליט המדינה

ההערכות הן כי עו"ד דן אלדד צפוי לבקש משר המשפטים אמיר אוחנה להימנע מלהאריך את כהונתו בתפקיד מ"מ פרקליט המדינה לתקופה נוספת, זאת לנוכח עמדת היועמ"ש • אלדד צפוי להמשיך למלא את תפקידו כראש המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה

עו"ד דן אלדד, ממלא-מקום פרקליט המדינה / צילום: איל יצהר
עו"ד דן אלדד, ממלא-מקום פרקליט המדינה / צילום: איל יצהר

הערכות: עו"ד דן אלדד צפוי לבקש משר המשפטים אמיר אוחנה להימנע מלהאריך את כהונתו בתפקיד ממלא-מקום פרקליט המדינה לתקופה נוספת. זאת, נוכח עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר  אביחי מנדלבליט, לפיה יש מניעה משפטית כי השר אוחנה יקבל החלטה בנוגע למינוי ימים ספורים לפני שאוחנה מסיים את תפקידו במשרד ונוכח הקשיים שהיא תציב בפני עבודתו של אלדד כממלא-מקום. אלדד צפוי להמשיך למלא את תפקידו כראש המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

ברקע ההחלטה של אלדד עומד הקונפליקט הקשה בינו לבין היועמ"ש. נזכיר כי כשאלדד מונה לתפקיד ממלא-מקום פרקליט המדינה לפני כשלושה חודשים, מנדבליט התנגד למינוי והציע מועמדים אחרים, ובראשם את עו"ד שלמה (מומו) למברגר, אך לא קבע כי יש מניעה משפטית למינוי. כעת היועמ"ש קובע כי יש מניעה משפטית להמשך המינוי.

היועמ"ש. התנגד נחרצות להארכת כהונתו של אלדד כמ"מ פרקליט המדינה צילום: שלומי יוסף
 היועמ"ש. התנגד נחרצות להארכת כהונתו של אלדד כמ"מ פרקליט המדינה צילום: שלומי יוסף

העימות בין אלדד למנדלבליט הגיע לשיא כשבשבוע שעבר שלח היועמ"ש מכתב חריף לנציב שירות המדינה, בו התנגד נחרצות להארכת כהונתו של אלדד כממלא-מקום פרקליט המדינה בשלושה חודשים נוספים. היועמ"ש כתב כי אלדד כשל הן בתחום הניהולי והן בתחום הערכי. אלדד טען מנגד כי ההתנגדות הנחרצת של מנדלבליט להארכת כהונתו נובעת מכך שאלדד בודק מידע מטריד בעניינו.

אלדד טען כי מנדלבליט מנסה להדיח אותו בגלל שהוא בדק מידע מדאיג בעניינו. התגובה הזו גררה מתקפה מצד בכירי הפרקליטות שגיבו את מנדבליט ויצאו נגד אלדד. מקורביו של אלדד אמרו כי אלדד הוא לא שליח של שר המשפטים, וכי הוא לא סיפק שום "סחורה", ולראיה, בין היתר, סגירת הבדיקה בעניינו של אהוד ברק בפרשיית קרן וקסנר.

נציין כי היום (ה')  הוציא בג"ץ צו ארעי למניעת הארכת כהונתו של אלדד עד לדיון בעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד הארכת המינוי.