מנכ"ל מליסרון במכתב זועם לרה"מ: "אין מקום להפלות לרעה את הקניונים"

אופיר שריד: "יש לאפשר פתיחה מיידית של כל הקניונים ומרכזי המסחר ולאפשר לעסקים לנשום שוב" • במליסרון מפנים אצבע מאשימה לכך שהממשלה מעודדת הגעה של ריכוזי אוכלוסייה למרכזים שאינם קניונים ולחנויות רחוב, וגורמת לצפיפות במיקומים הללו

אופיר שריד, מנכל מליסרון / צילום: סיון פרג'
אופיר שריד, מנכל מליסרון / צילום: סיון פרג'

המרכזים הפתוחים וחנויות הרחוב כבר נפתחו, ובקבוצת מליסרון, הבעלים של קניוני עופר זועמים על כך שתורם לחזור לפעילות טרם הגיע בעוד שמרכזים אחרים (דוגמת ביג) כבר פועלים מספר ימים.

בקבוצה מפנים אצבע מאשימה לכך שהממשלה מעודדת הגעה של ריכוזי אוכלוסייה למרכזים שאינם קניונים ולחנויות רחוב, וגורמת לצפיפות במיקומים הללו, וטוענים כי אפשרות של מעקב אחר לקוחות הוא דבר שאינו יעלה על הדעת.

במכתב שנשלח היום המופנה לראש הממשלה בנימין נתניהו כותב מנכ"ל הקבוצה, אופיר שריד: "יש לאפשר פתיחה מיידית של כל הקניונים ומרכזי המסחר, ולאפשר לעסקים לנשום שוב".

לדבריו, "מרכזי הקניות הפתוחים וכן הרחובות המסחריים, מלאים במבקרים, אשר זורמים בצפיפות אך ורק למקומות מוגבלים אלה, משום שדרכם לקניונים נחסמה. לא ברור לנו מה התבונה בריכוז האוכלוסייה בצורה כזו, תחת פיזורה בכל מרכזי המסחר, פתוחים ומקורים כאחד".

לטענת מנכ"ל מליסרון, בכל הנוגע לבקרה ושמירה על בריאות הציבור, יש לקניונים יתרון בולט על פני הפעילות ברחובות הפתוחים או אף במרכזי הקניות הפתוחים - כשהוא מתייחס לאפשרות למדוד חום, לאכוף את הדרישה לעטות מסיכה, ולהגביל את כמות המבקרים. הוא מציע כי המגבלה תעמוד על מבקר אחד לכל 10 מ"ר משטחי הקניון.

מנכ"ל מליסרון אף מטיל דופי בשיקולים שעומדים מאחורי קבלת ההחלטה לאפשר פתיחת מרכזים פתוחים וחנויות רחוב, אך באותה העת לאסור על פתיחת קניונים. "קשה להשתחרר מהתחושה כי חלק מהגורמים בממשלה אינם מתבססים על מצע עובדתי נאות, וכתוצאה מכך הולכות ומתגבשות מסקנות ייחודיות לקניונים, אשר יכבידו שלא לצורך ויביאו לדחייה מזיקה של פתיחת הקניונים" הוא טוען, ומוסיף כי "קניון אינו שונה מכל מבנה מקורה אחר אשר הציבור נוהג לפקוד. אין כל מקום להפלות כך לרעה את הקניונים, ובתוך כך להגדיל ולהעצים את הנזקים החמורים שכבר נגרמו הן לחברות הקניונים הן לחנויות בקניונים ולעובדים הרבים המועסקים בהם".

בנוסף, מתייחס שריד לדיווחים שונים הנוגעים לכוונה להתנות את פתיחת הקניונים בדרישה למעקב אחר הלקוחות : "איפה נשמע כדבר הזה ?! רק לאחרונה פסק בג"ץ שהשב"כ אינו רשאי לפעול כך, ללא חקיקה מסודרת של הכנסת. האם מישהו מעלה על הדעת שפעולות מעקב וניטור כאלה תבצענה ע"י גופים פרטיים ? אין ספק, שהדבר פסול מכל וכל".

העתק של המכתב נשלח גם לשרי האוצר, הבריאות, הכלכלה והביטחון.