אינטרקיור לא מחכה לאישור היצוא: חתמה על הסכם עם שותף אירופאי שצפוי להניב הכנסות כבר ב-2020

החברה השותפה צפויה לספק לקנדוק, חברה בת בבעלות מלאה של אינטרקיור, עד 11.7 טון קנאביס לשיווק באירופה

אהוד ברק, יו"ר אינטרקיור / צילום: שלומי יוסף, גלובס
אהוד ברק, יו"ר אינטרקיור / צילום: שלומי יוסף, גלובס

חברת הקנאביס קנדוק, חברה בת בבעלות מלאה של אינטרקיור הנסחרת בורסה בתל אביב, הודיעה היום כי חתמה על הסכם אסטרטגי עם חברה שממוקמת בתוך האיחוד האירופי לאספקה של מוצרי קנאביס רפואי לשוק האירופי. החברה השותפה צפויה לספק לקנדוק עד 11.7 טון קנאביס לשיווק באירופה, ממתקן מאושר EU-GMP, וזאת לאורך שלוש שנים. קנדוק מעריכה כי תרשום הכנסות מפעילות זו כבר ב-2020.

מניית אינטרקיור ירדה 2.5% היום והחברה נסחרת לפי שווי של 476 מיליון שקל.

על פי ההסכם קנדוק תרכוש מהשותף 1.7 טון קנאביס בשנת 2020, בין 2-4 טון במהלך 2021 ובין 4-6 טון במהלך 2022. על ידי שיווק מוצרים אלה, תוכל קנדוק להתחיל ולבנות נוכחות בשווקי אירופה, אשר קיים בהם היום ביקוש לקנאביס לצד מחסור בחומר, אך פער זה הולך ונסגר. כך לא תהיה החברה תלויה באישור היצוא של מוצריה מישראל, או בהגדלת כושר היצור שלה, כדי להתחיל ולבנות את המותג האירופי שלה. אינטרקיור לא מסרה מה תהיה חלוקת הרווחים בין הגורמים.

אישור היצוא של קנאביס מישראל נראה כיום מעבר לפינה, מרחק חתימה אחת של שר הכלכלה, אולם בינתיים ישנה תחלופה של שרים ואין לדעת כמה זמן יקח לשר המיועד, עמיר פרץ, להתמקם בכסאו ולחתום על המסמך. גם אחרי אישור היצוא, ידרשו החברות הישראליות לעמוד באישור יבוא לתוך כל מדינה אליה ירצו לשווק את מוצריהן, וזאת תוך עמידה בתקן של אותה המדינה. בינתיים, עד שכל זה יקרה, חברות ישראליות החלו לוותר על היצוא לטובת עבודה מחו"ל לחו"ל. כך עשתה גם חברת IMC הישראלית הנסחרת בקנדה, ומשווקת את מוצריה הגדלים בישראל לשוק הישראלי, אך כבר החלה לשווק מוצרים הגדלים באירופה לשוק האירופי. וכך עושה כעת גם אינטרקיור.

הכנסות החברה, כפי שעולה מהדו"חות של אינטרקיור, עמדו ב-2019 על 8.9 מיליון שקל. ההפסד עמד על 3 מיליון שקל. החברה מסרה כי 2019 לא הייתה שנה מייצגת משום שעד אפריל עדיין עבדו רוב חברות הקנאביס בישראל תחת מתווה תקנות הקנאביס הישנות. בקופת החברה 27 מיליון שקל נכון לסוף שנת 2019.