דמרי רכשה מקסטרו את מבנה המטה שלה בבת ים תמורת 140 מיליון שקל

לפי ההסכם, קסטרו תמשיך לשכור מדמרי את משרדיה לתקופה של שלוש שנים בתמורה ל-120 אלף שקל בחודש • בדמרי מתכננים להקים בקרקע פרויקט שישלב מגורים, מסחר ותעסוקה בהיקף השקעה של כ-410 מיליון שקל

יגאל דמרי, בעל השליטה בחברת י.ח. דמרי / צילום: איל יצהר
יגאל דמרי, בעל השליטה בחברת י.ח. דמרי / צילום: איל יצהר

קבוצת האופנה הציבורית קסטרו  נפרדת מהקרקע בה פועלים משרדי החברה הוותיקים בבת ים. החברה חתמה על הסכם למכירת זכויות מקרקעין בשטח של כ-7,500 מ"ר בעיר לחברת  י.ח דמרי  בתמורה ל-140 מיליון שקל.

בדמרי מסרו היום (א') בהודעה לתקשורת כי "המשא-ומתן לביצוע העסקה החל עם פרוץ משבר הקורונה, ככל הנראה על רקע הצורך של חברת האופנה במזומנים".

מהדיווח של קסטרו כי עולה ערכם המפוחת של המקרקעין במאזן של החברה בסוף 2019 עמד על כ-44 מיליון שקל. בגין מכירת המקרקעין כאמור, ובכפוף להשלמתה, צפויה החברה לרשום בדוחותיה הכספיים רווח לפני מס בטווח שבין כ-21 מיליון שקל ובין כ-39 מיליון שקל, בין היתר כתלות בגובה תשלומי המסים הסופיים שייקבעו לחברה בגין המכירה.

רון רוטר, המשנה למנכ"ל קבוצת קסטרו, מסר היום: "אנו ממשיכים במלוא המרץ במימוש תוכנית אסטרטגית להתמודדות החברה עם השלכות משבר הקורונה. להערכתנו, כתוצאה מהעסקה ובכפוף להשלמתה, תיווצר לחברה יתרת מזומנים חיובית בסך של בין כ-65 מיליון שקל לכ-83 מיליון שקל (בניכוי הוצאות מכירה ומסים שתידרש החברה לשלם), אשר תצטרף ליתרות הקיימות של החברה ותשמש לצורכי החברה השוטפים".

העסקה כוללת זכויות בשני מגרשים: הראשון בייעוד משולב של מגורים מסחר ותעסוקה, הכולל 225 יחידות דיור למגורים בשני בניינים; וכן מגרש נוסף בייעוד משולב של מסחר, תעסוקה ומבני ציבור, עליו קיים מבנה בן 3 קומות המשמש כיום את פעילות המטה של רשת קסטרו.

לפי ההסכם, קסטרו תמשיך לשכור מי.ח דמרי את המשרדים לתקופה של שלוש שנים לאחר השלמת העסקה, וזאת תמורת סכום של 120 אלף שקל בחודש. גובה דמי השכירות יהיה מובטח בשטר חוב של החברה בגובה 3 חודשי שכירות, כשלקסטרו קיימת זכות לפנות את הנכס מוקדם יותר כנגד הכנסת שוכר חלופי.

בדמרי מעריכים את ההשקעה הכרוכה בהקמת שני הבניינים על המגרש הראשון באומדן ראשוני של כ-410 מיליון שקל. עוד סוכם במסגרת העסקה כי קסטרו תישא בכל המסים ותשלומי החובה השוטפים החלים על המקרקעין עד למועד מסירת החזקה, לרבות היטל השבחה.

נכון להיום שילמה י.ח דמרי סך של 49 מיליון שקל מהתמורה בעסקה; סך נוסף של 91 מיליון שקל, בתוספת הפרשי הצמדה חלקיים, ישולם תוך 120 ימים, בכפוף לקבלת אישורים והסכמות שונים. בכוונת י.ח דמרי לממן את התשלומים הנדרשים לצורך השלמת העסקה באמצעות הון עצמי ומימון בנקאי.

קבוצת קסטרו, בניהולם המשותף של גבי ואתי רוטר, נסחרה היום בבורסה בתל-אביב לפי שווי שוק של קרוב ל-300 מיליון שקל, ובדומה ליתר קמעונאיות האופנה, נפגעה באופן דרמטי מהשפעות משבר הקורונה על פעילותה.

י.ח. דמרי, שבשליטת יגאל דמרי, פועלת בישראל החל משנת 1989 ועוסקת בתכנון וביצוע פרויקטים למגורים ברחבי הארץ וכן בייזום פרויקטים למסחר, מלונאות ותעשייה. בנוסף מחזיקה החברה במספר נכסים מניבים בישראל.