בשל הקורונה: הכשרה ביטוח מפטרת 7% מעובדיה

הנהלת החברה החליטה על "נקיטת צעדים נוספים הקשורים בכוח-האדם והמבנה הארגוני של החברה", מעבר לאלה שננקטו באפריל • עוד נמסר כי נכון למועד זה לא יינקטו צעדים נוספים, ובפרט לא תהיה פגיעה בשכר

אלי אלעזרא / צילום: איל יצהר, גלובס
אלי אלעזרא / צילום: איל יצהר, גלובס

הכשרה ביטוח, שבניהולו של שמעון מירון ושבבעלות היו"ר אלי אלעזרא, מפטרת 7% מעובדיה וחותכת את התשלומים לספקיה. זאת בשל השלכות משבר הקורונה ובהמשך לצעדי צמצום שהחברה כבר נקטה במרץ החולף.

מהודעת החברה הערב עולה כי הנהלת החברה החליטה על "נקיטת צעדים נוספים הקשורים בכוח-האדם והמבנה הארגוני של החברה", מעבר לאלה שננקטו באפריל, ושחלקם הסתיימו וחלקם האחר - כגון קיצוץ של 7.5% בשכר היו"ר וחברי הדירקטוריון יימשך עוד חודשיים.

"במסגרת זו, הוחלט על סיום העסקתם של כ-7% ממצבת עובדי החברה והתאמות שיערכו בהסכמי ההתקשרות עם ספקי החברה (הפחתה מהתמורה או סיום מיידי של ההתקשרות)", לשון הודעת החברה לבורסה.

עוד נמסר בהודעת הכשרה ביטוח כי "כמו כן, החברה קיבלה החלטה, כי נכון למועד זה מעבר לצעדים שתוארו לעיל, לא יינקטו צעדים נוספים שיפגעו בכוח-האדם הקיים בחברה ובתנאי העסקתו, ובפרט לא תהיה כל פגיעה בשכר, בעדכוני שכר, מענקים ושאר התנאים הקיימים לעובדי החברה".

הכשרה ביטוח היא חברת הביטוח השנייה שנוקטת בפיטורי עובדים בצל משבר הקורונה. קדמה לה הראל שכבר הודיעה על פיטורי 4% מעובדיה אך זאת במקביל לקיצוץ שכר קבוע וניכר בשכר הבעלים, המנכ"ל, חברי ההנהלה וחברי הדירקטוריון, בין היתר.