רשתות האופנה נערכות לחזרה לפעילות: פיטורים מצומצמים והורדת שכר רוחבית בקסטרו

מדובר על קיצוץ של פחות מאחוז מעובדי הקבוצה, לצד הורדת שכר רוחבית למשתכרים מעל ל-13 אלף שקל • במקביל, במטה של פוקס חלק מהעובדים שחזרו לעבודה מועסקים ב-80% משרה

חנות קסטרו בקניון שרונים / צילום: בר־אל
חנות קסטרו בקניון שרונים / צילום: בר־אל

בעודן ממתינות להכרעה מתי שערי הקניונים בישראל ייפתחו בעקבות הקלות מהממשלה, רשתות האופנה עדיין בוחנות את הסיטואציה החדשה אליהן נקלעו ומקוות כי הפדיונות ביום שאחרי החזרה לפעילות יצדיקו את שימור מצבת כוח-האדם הנוכחית.

ל"גלובס" נודע כי קסטרו-הודיס, אחת מקבוצות האופנה הגדולות בישראל, החלה בהליך פיטורים שכולל 10-30 מעובדי המטה והמרכז הלוגיסטי שלה. מדובר בקבוצה המעסיקה כ-5,000 עובדים, כך שמדובר על פחות מאחוז ממצבת כוח-האדם שלה.

בנוסף, נקבע כי תתבצע הורדת שכר מדורגת לעובדים המשתכרים מעל 13 אלף שקל. לגבי העובדים המועסקים בחנויות, רובם הניכר טרם שב מחל"ת וממתין לפתיחת הקניונים כדי לשוב לעבודה.

בתוך כך, אתמול (א') דווח כי קבוצת קסטרו חתמה על עסקה עם חברת י.ח דמרי למכירת הקרקע בה פועל המטה שלה בבת ים בתמורה ל-140 מיליון שקל, וכי הקבוצה, בצעד שאינו מובן מאליו, הודיעה כי תזרים את כל התמורה שתתקבל מהעסקה לצורכי החברה השוטפים. 

התאמות גם בפוקס 

במקביל, גם בקבוצת פוקס מתבצעות התאמות למציאות הנוכחית. בקבוצה החזירו את מטה החברה לפעילות, כשכל מנכ"ל בכל רשת של הקבוצה קיבל את האפשרות לבחור האם להחזיר לעבודה את כל העובדים במתכונת של 80% משרה, או להחזיר את חלקם במתכונת של 100% משרה. כתוצאה מכך, ברשתות מסוימות הוחזרו העובדים למשרה בהיקף של 80%. בסך-הכול מעסיקה קבוצת פוקס כ-8,000 עובדים.

מפוקס נמסר בתגובה: "קבוצת פוקס עושה את כל המאמצים על-מנת להחזיר את עובדיה לעבודה בהקדם, והחלה בימים האחרונים להחזיר אלפי עובדים עוד בטרם פתיחת הקניונים שמהווים את רוב פעילות הקבוצה.

"בהתאם למציאות החדשה וההנחיות, החברה חוזרת באופן הדרגתי לשגרה, בדומה לאופן בו פועלים ענפי המשק השונים בימים אלה. כולנו תקווה שבמהרה נשוב לשגרה מלאה".