הוועד בכלל ביטוח תומך ביורם נוה ומתנגד להצנחת מנכ"ל מבחוץ

יו"ר הוועד, רוני רז: "השנתיים שחלפו מאז מינויו של יורם נוה לתפקיד התאפיינו ביציבות של מערכת יחסי העבודה בחברה תוך שיתוף-פעולה בין ההנהלה וועד העובדים" • הדירקטוריון בתגובה: "מחויבים אך ורק רק לטובת החברה והשאת תשואות לבעלי מניותיה"

יורם נוה ודני נוה / צילום: שלומי יוסף, כדיה לוי, גלובס
יורם נוה ודני נוה / צילום: שלומי יוסף, כדיה לוי, גלובס

ועד העובדים בחברת כלל ביטוח נעמד לצדו של מנכ"ל החברה יורם נוה ומתנגד להדחתו. בעקבות מה שיו"ר הוועד, רוני רז, הגדיר כ"פרסומים בתקשורת אודות כוונת הדירקטוריון להעברת המנכ"ל יורם נוה מתפקידו ולמינוי רונן אגסי למנכ"ל כלל ביטוח", פונה היום רז, שיחסיו עם המנכ"ל היו קרובים עוד כשהאחרון היה מנהל חטיבת המשאבים בחברה, במכתב חריף ומאיים שממוען ליו"ר החברה דני נוה ושהעתק ממנו נשלח גם ליתר הדירקטורים בכלל ביטוח ולממונה על רשות שוק ההון, ד"ר משה ברקת, ושהגיע לידי "גלובס", מתריע רז מפני הרעה ביחסי העבודה בקבוצה ויוצא נגד הצנחת מנכ"ל מחוץ לחברה.

לדברי יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח , "מצאנו לנכון לפנות אליך ולהבהיר את עמדתנו שלפיה אין מקום בשעה זאת להחליף את יורם נוה ובעתיד, כל החלפה של מנכ"ל - ובוודאי מינוי של מנכ"ל חדש, צריכה להיעשות תוך תיאום ושיתוף-פעולה מלא עם ועד העובדים בקבוצה... יחסי העבודה בחברה - ובמרכזם היחסים שבין מנכ"ל החברה לוועד העובדים, משפיעים באופן ישיר וברור על יציבות החברה כולה, על תוצאותיה ועל ההישגים שלה לטווח הרחוק. אין לנו ספק שגם לכם ברור שכניסה של מנכ"ל חדש תזעזע את החברה, על כל המשתמע מכך", נכתב לדירקטורים ולמפקח ולא רק ליו"ר.

אתמול (ב') בערב נודע כי יו"ר כלל ביטוח, דני נוה, פועל להחלפתו של יורם נוה, וזאת לאחר פחות משנתיים מאז הביא למינויו של האחרון למנכ"ל הקבוצה. ככל הידוע המועמד המוביל להחלפת יורם נוה הוא רונן אגסי, שמכהן כראש חטיבה בבנק לאומי ובעבר היה מנהל הכספים של קבוצת הביטוח הראל. קודם לכן היה במגדל ולפני כן בכלל ביטוח. המהלך המפתיע תפס בהתפעה רבים בסביבת החברה, והוא נעשה כנראה אגב ביקורת חריפה שהשמיעו בעלי מניות בחברה ביחס לביצועי החברה. נציין כי כלל ביטוח היא חברת הביטוח הראשונה שאין בה גרעין שליטה.

במכתב כותב רז כי "הידיעה האמורה זעזעה, בלשון המעטה, את ועד העובדים בקבוצה, אשר נדהם לגלות את האפשרות שיורם נוה יוחלף, ועוד יותר נדהם מכך שדירקטוריון כלל כבר סימן את מחליפו של נוה. כל זאת, מבלי לשמוע את עמדת הוועד ומבלי להתייעץ עימו, הן בנוגע להחלפת המנכ"ל והן בנוגע לזהות מחליפו (ולמותר לציין, כי אנחנו מתנגדים להחלפת המנכ"ל)", כתב רז.

הוא הוסיף כי "עובדי החברה לא יוכלו לעבור לסדר היום על התעלמות כה בוטה מהם", תוך שציין כי "חשוב וקריטי שתילקח בחשבון עמדת עובדי החברה. השנתיים שחלפו מאז מינויו של יורם נוה לתפקיד, התאפיינו ביציבות של מערכת יחסי העבודה בחברה תוך שיתוף-פעולה בין ההנהלה וועד העובדים, וזאת אחרי שנים ארוכות של חוסר יציבות, אשר הגיעו לשפל בשביתה חסרת תקדים של שבועיים רצופים. אנו רוצים מאד לקוות (אך ספקנים בהקשר זה) שהמניע לרצון להחליף את המנכ"ל החברה - אשר לפי המידע שבידינו עומד אחד מבעלי המניות, כאמור - אינו מערכת היחסים הטובה שנבנתה על-ידי המנכ"ל וועד העובדים בין ההנהלה הקיימת והעובדים".

עוד כתב רז כי "מהמידע שבידינו עולה, שהובלת המהלך על-ידיך נובעת מלחצים שהופעלו עליך באופן אישי על ידי אחד מבעלי המניות המהותיים בחברה - לחצים שאינם ראויים ובוודאי שאין זה ראוי להיכנע להם". בסביבת היו"ר דני נוה מגדירים את האמירות בדבר לחצים שהופעלו עליו כהבל הבלים וכלא נכונות, תוך שמציינים כי אמנם נשמעה ביקורת מצד בעלי מניות בדבר התנהלותו של יורם נוה כמנכ"ל החברה ושל החברה תחתיו.

יו"ר ועד העובדים גם מתייחס לזהות המועמד שנחשב למוביל לתפקיד, רונן אגסי, שכיום מכהן בתפקיד בכיר מאוד בבנק לאומי. בהקשר זה כותב רז ליו"ר כלל ביטוח בדבר "כוונתך למנות את אגסי כמנכ"ל" כי "זאת אף שאגסי אינו מכהן בתפקיד כלשהו בכלל ביטוח, ומדובר, למעשה "בהנחתת" מנכ"ל חיצוני לחברה - מנכ"ל שלא גדל בחברה, לא כיהן בה בתפקיד כלשהו לפני כן, אינו מכיר את ה-DNA של החברה ושל העובדים בה ועוד". עוד הוא מוסיף כי מבחינתו "אנו רואים טעם ממשי לפגם בניסיון למנות אדם חיצוני כמנכ"ל החברה... הדברים נכונים שבעתיים, שעה שאין שום סיבה של ממש להחלפת המנכ"ל הנוכחי".

מדירקטוריון כלל ביטוח ופיננסים נמסר בתגובה למכתב של יו"ר ועד העובדים כי "דירקטוריון החברה מחויב אך ורק רק לטובת החברה והשאת תשואות לבעלי מניותיה ומפעיל שיקול-דעת עצמאי ואחראי לטובת החברה וכל בעלי העניין שלה כולל עובדיה המסורים של החברה ודוחים על הסף את כל האמירות והרמיזות האחרות".

גורמים בחברה הוסיפו כי "המכתב של יו"ר ועד העובדים למעשה ממחיש חלק מהבעיות של יורם נוה כמנכ"ל, ובכללן הוא לפעמים נדמה היה שהוא מייצג את הוועד ולא מתנהג לפי מה שמצופה ממנכ"ל".