יו"ר ועד העובדים בבנק ישראל מונה לתפקיד בכיר בבנק

אמיר ירון הודיע היום על מינויו של רו"ח אייל חדד לתפקיד הממונה על השיתוף בנתוני אשראי • חדד יהיה אחראי על הגברת התחרות בשוק האשראי באמצעות מאגר נתוני האשראי שהקים הבנק

בניין בנק ישראל / צילום: אוריה תדמור
בניין בנק ישראל / צילום: אוריה תדמור

יו"ר ועד העובדים הארצי של בנק ישראל ימונה לתפקיד בכיר בבנק. נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון הודיע היום על מינויו של רו"ח אייל חדד לתפקיד הממונה על השיתוף בנתוני אשראי. חדד, שיחליף בתפקיד את רו"ח צוריאל (צורי) תמם יהיה אחראי על הגברת התחרות בשוק האשראי באמצעות מאגר נתוני האשראי שהקים הבנק.

בהודעת בנק ישראל נאמר, בין היתר, כי חדד צבר ניסיון בתחומי ניהול יתרות המט"ח של הבנק, חשבונאות ודוחות כספיים, שהכין אותו לתפקיד הנוכחי. "הניסיון שמביא עימו חדד לתפקיד מהווה תרומה משמעותית לניהול מאגר מורכב בעל חשיבות רבה למשק הישראלי". בסיום ההודעה צוין כי חדד עומד בראש ועד העובדים של הבנק מאז 2014 - וצפוי לפרוש מהתפקיד כעת עם מינויו לתפקיד הבכיר. למכרז שבו זכה חדד, ניגשו מספר עובדים בבנק.

ועד העובדים של בנק ישראל הכריז לאחרונה על סכסוך עבודה מול הנהלת הבנק בעקבות גיוס יועצים חיצוניים בניגוד להוראות ההסכם הקיבוצי, לטענת הוועד. הסכסוך החריף לאחר שהנהלת הבנק סירבה לאפשר לעובדים שחששו מהידבקות בקורונה לעבוד מהבית - ואולם ההנהלה חזרה בה מהחלטתה ובעקבות כך הודיע הוועד על הקפאת העיצומים. בתגובה לשאלת "גלובס" נמסר היום מוועד העובדים כי "אין חדש ובימים הקרובים תיערך הערכת מצב".

הנגיד הנוכחי שם לעצמו כמה דגשים, שהיו עוד לפניו ושבוודאי יקודמו גם תחת כהונתו, בכל הנוגע לעומלות הבנקאות והתשלומים. מדובר בקידום אמצעים טכנולוגיים שיקדמו את עולם הפיננסיים, יצירת תשתית תשלומים מתקדמת בישראל (שמפגרת בהיבט זה ביחס לעולם), ושיפור תשתית התחרות בשירותים הבנקאיים בישראל וזאת תוך יצירת פלטפורמות שבאמצעותם הציבור יוכל לשפר את מעמדו. אחד ההיבטים המרכזיים בתחום האחרון הוא תפקיד "מנהל התחום העסקי" בפרויקט הלאומי של מאגר נתוני אשראי שנוסד לשם יישום חוק שיתוף נתוני אשראי ולבניית "מערכת נתוני אשראי" "כחלק מהצעדים לקידום התחרות בשוק האשראי בישראל ולשיפור מעמדו של הלקוח בשוק האשראי".

מדובר במאגר נתונים משמעותי ונרחב הכולל נתוני אשראי עם עומק היסטורי של כשלוש שנים, המאפשר פיתוח של מודלים איכותיים ושמאפשר ייצור דוחות ודירוגי אשראי שיוכלו לשמש את הציבור להשוואת מחירי הלוואות ולמעבר מושכל בין מלווים.