פירמת PwC מבצעת קיצוץ רוחבי של עד 15% בשכר העובדים

זאת במטרה להימנע מהליך פיטורים • הקיצוץ נעשה באופן מדורג, כך שבעלי השכר הגבוה יותר יספגו קיצוץ משמעותי יותר • PwC: "לרוב המוחלט של העובדים, ההורדה תהיה בשיעור שבין 0% ל-12%"

בעקבות משבר הקורונה ומצב המשק, פירמת הייעוץ וראיית החשבון קסלמן וקסלמן PwC, מהפירמות הגדולות והמובילות בארץ, מבצעת קיצוץ רוחבי של עד 15% בשכרם של כלל עובדי הפירמה, וכן מבצעת הפחתה משמעותית יותר בשכרם של השותפים, זאת במטרה להימנע מהליך פיטורים. בשיחות שנערכו  בימים האחרונים עם עובדי הפירמה הודיעו השותפים לעובדים על הקיצוץ בשכר.

לדברי גורמים בפירמה, משמעות ההחלטה על הקיצוץ בשכר של בעלי שכר מעל 8,000 שקל היא הימנעות, ככל שניתן, מפיטורים רוחביים. הקיצוץ נעשה באופן מדורג, כך שבעלי השכר הגבוה יותר יספגו קיצוץ משמעותי יותר, ובעלי השכר הנמוך יספגו קיצוץ באחוזים נמוכים משכרם.

מפירמת PwC נמסר: "לאור ההאטה בכלכלה העולמית והישראלית שנוגעת לכל תחומי הפעילות של PwC, נאלצת הפירמה להתאים את הוצאותיה למצב. הקו המנחה היה להימנע עד כמה שניתן מפיטורים, ולכן הוחלט על הפחתות שכר מדורגות, כאשר השותפים, כפי שנדרש, יספגו את חלק הארי של הפגיעה.

"הורדת השכר תתבצע כך שתהיה הימנעות כללית מפגיעה בבעלי שכר הנמוך מ-8,000 שקל. למקבלי שכר גבוה מכך יופחתו סכומים ביחס למשכורתם, כשלמקבלי שכר מעל ל-15 אלף שקל יופחתו אחוזים גבוהים יותר. בפועל, לרוב המוחלט של העובדים, ההורדה תהיה בשיעור שבין 0% ל-12%".

גילוי מלא: בנוסח הכתבה המקורי נכתב בשוגג כי בחברה הוחלט גם להאריך חל"ת לעובדים ולבצע פיטורים. אין כך הדבר, ונכון למועד פרסום הכתבה נערך רק קיצוץ בשכר.